Renegade, jeg skrev:
"Castervinkel kan man ikke justere. For å endre den må deler byttes, på biler med stive aksler."
Du skrev:
Veeeeel, det er vel ikke helt korrekt:
Caster m/bladfjærer kan en justere med gradkiler mellom akselen og fjæra (innen rimelighetens grenser).
Caster m/spiralis (TJ) er enda enklere, for her er det eksenterbolter i akselfestet til de nedre bærearmene.
Toe-in (spissing) er enkelt å justere på både bladfjærer og spiralis.
Camber kan fikses med eksentriske kingbolter.
Akerman er værre, denne har sammenheng med styrearmene og geometrien ved sving.
Det jeg mente å få frem på ett litt klønete vis kanskje, var at ett "vanlig" verksted har ikke mulighet for å endre alle nødvendige vinkler. Jeg mente også biler med stive aksler generelt. Spørsmålet som ble stilt var hva en slik kontroll var, og svaret ble gitt. (på generelt grunnlag) Spesial-deler må skaffes til veie, på biler som ikke har just. av nedre kontrollarm osv. Det spørs også da hvilke utslag dette får for standard-prisen som slike kontroller ofte har.
Jada så det meste lar seg justere, men da må deler byttes veldig ofte. Det var det jeg mente.