Skrevet av Emne: Jan-Erik's garasje, TJ  (Lest 76504 ganger)

0 medlemmer og 9 gjester leser dette emnet.

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #120 på: To.,11,Oktober,2007,22,38 »
Hvor mye må man betale til statskassa når man bytter fra 2,5 til 4 liter

Er ikke helt sikker, men jeg ville samme hva ventet til bilen er 10 år gammel. Tror ikke det er så mye man må ut med da.

Det har gått litt hardt utover økonomien i sommer, så må nok vente en liten stund før jeg får råd til motor bytte nå :'(
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

renegade

  • Gjest
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #121 på: To.,11,Oktober,2007,22,42 »
Tøft! Hva står det, bortsett fra Cobra da ::)

Står bare "Monaco S". Jeg kunne (for 600kr) ha fått brodert noe annet, men jeg valgte å la det være. Var litt usikker på hva jeg skulle hatt der, og ville ikke ha noe jeg ville angret på.

Er tøffe stoler, og tror de vil gjøre seg bra i bilen. Det er brodert på siden at de er FIA godkjente, og produsert i juli 2007. Dessuten er det signert hvem som har gjort de forskjellige tingene (sveising, sying, skum, etc) på en lapp under hver stol.

Nå skal vel ikke du bruke den / de i konkuranse (?), men jeg synes å huske at den FIA godkjenningen går ut på datoen etter noen år.  Husker ikke i farten hvor lenge den varer, men det er mer enn 2-3 år mener jeg.
Står sikkert noe om det på bilsportsforbundet sin gjemmeside...

Selv om stolene er like fine, så vil de altså ikke være tillatt i konkuranse sammenheng etter noen år.

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #122 på: To.,11,Oktober,2007,23,28 »
Tøft! Hva står det, bortsett fra Cobra da ::)

Står bare "Monaco S". Jeg kunne (for 600kr) ha fått brodert noe annet, men jeg valgte å la det være. Var litt usikker på hva jeg skulle hatt der, og ville ikke ha noe jeg ville angret på.

Er tøffe stoler, og tror de vil gjøre seg bra i bilen. Det er brodert på siden at de er FIA godkjente, og produsert i juli 2007. Dessuten er det signert hvem som har gjort de forskjellige tingene (sveising, sying, skum, etc) på en lapp under hver stol.

Nå skal vel ikke du bruke den / de i konkuranse (?), men jeg synes å huske at den FIA godkjenningen går ut på datoen etter noen år.  Husker ikke i farten hvor lenge den varer, men det er mer enn 2-3 år mener jeg.
Står sikkert noe om det på bilsportsforbundet sin gjemmeside...

Selv om stolene er like fine, så vil de altså ikke være tillatt i konkuranse sammenheng etter noen år.


Jepp det stemmer. Det er vel 2 år de er godkjente. Nå skal ikke jeg bruke dem i noen konkurranse, så det spiller ingen rolle for meg.
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #123 på: To., 8,November,2007,01,31 »
Fått montert setene i bilen?
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #124 på: Fr., 9,November,2007,13,54 »
Nope...   :(

Jeg må fikse litt på det ene setet, for det har blitt en rift i det under transport. Ekstremt irriterende!!!

Så har jeg vært syk, blikkenslageren har vært syk, har hatt ting å gjøre, etc etc... Men i løpet av uka, eller neste helg skal jeg ihvertfall få laget meg rammene.
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #125 på: Ti.,20,November,2007,08,45 »
Sånn! I helgen fikk jeg sveiset braketter til setene. I går tok jeg en tur i garasjen og monterte det ene setet (Det andre setet må jeg vente med pga riftet). Bilder kommer litt senere i dag.
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #126 på: Ti.,20,November,2007,18,18 »
Sånn, da kommer det litt bilder og info.

Legger først ut arbeidstegningen min. Planen var å bruke 2x2" kanaler, men det ble 4x4cm i stedet. Flatjernet var 4cm x 6mm.


Her er et bilde av brakettene montert på setet. Det måtte litt justeringer til for å få alle 8 hullene til å passe overens, men det gikk greit.


Og så var setet montert i bilen ;D



Men.... det er et lite men... Setet ble høyere enn hva jeg hadde regnet med. Nå er det faktisk litt vanskelig å trå clutchen i bånn, og kona hadde ikke sjans. Har grublet litt på det i dag, og kom på at det sitter noen klosser under originalfestet. Jeg har tidligere lurt litt på disse da de ser veldig hjemme-mekka ut. Er det noe tidligere eier av bilen har gjort for å heve setet, eller er det standard? Vel, skal ihvertfall prøve å ta disse bort og se hvordan det blir da. De er vel ca 2cm høye.

Ellers synes jeg setet passet veldig bra til bilen. Det ble tøfft. Det skal sies at det er litt mer køddent å komme seg inn og ut av bilen nå, men hva gjør nå det :P

Skal sette inn det andre setet så snart som mulig, samt lakkere brakettene.
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #127 på: Ti.,20,November,2007,19,02 »
Blei jo riktig så bra! Tøfft!
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

renegade

  • Gjest
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #128 på: Ti.,20,November,2007,19,36 »
Sånn, da kommer det litt bilder og info.
Og så var setet montert i bilen ;D



Men.... det er et lite men... Setet ble høyere enn hva jeg hadde regnet med. Nå er det faktisk litt vanskelig å trå clutchen i bånn, og kona hadde ikke sjans. Har grublet litt på det i dag, og kom på at det sitter noen klosser under originalfestet. Jeg har tidligere lurt litt på disse da de ser veldig hjemme-mekka ut. Er det noe tidligere eier av bilen har gjort for å heve setet, eller er det standard? Vel, skal ihvertfall prøve å ta disse bort og se hvordan det blir da. De er vel ca 2cm høye.

Ellers synes jeg setet passet veldig bra til bilen. Det ble tøfft. Det skal sies at det er litt mer køddent å komme seg inn og ut av bilen nå, men hva gjør nå det :P

Skal sette inn det andre setet så snart som mulig, samt lakkere brakettene.

Hvordan ble fremkomligheten til baksetet...

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #129 på: Ti.,20,November,2007,19,37 »
Blei jo riktig så bra! Tøfft!

Takker og bukker!

Var nedi garasjen for å senke setet nå, men der lå mekanikeren "min" på gulvet under en bil uten bunnplate, topp, etc... så det ble litt lite plass til meg. Doh...
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #130 på: Ti.,20,November,2007,19,39 »
Hvordan ble fremkomligheten til baksetet...

Den er helt fin etter hva jeg klarer å se. Tror til og med det ble bedre plass. Mulig jeg tar en tur ned i garasjen litt senere (om det er plass til meg). Skal ta et bilde, så får du se hvordan det går å komme inn bak. Nå er ikke det noe problem for meg pr i dag, men om noen få måneder så kan det bli det.
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #131 på: Ti.,20,November,2007,21,01 »
Sånn, da har jeg vært en kjapp tur i garasjen, og fjernet spacer'ne som stod under setet. Nå ble det en annen verden gitt! Perfekt høyde! Var utrolig digg å kjøre nå!

Tok bilde av setet fremover, før jeg fjernet spacer'ne (tror det går ennå lengre frem nå). Må på en annen maskin for å laste opp bildet. Kommer snart...
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #132 på: Ti.,20,November,2007,21,13 »
Bildet med setet fremover:

med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #133 på: Ti.,15,Januar,2008,15,11 »
I går dro jeg til Sandefjord for å hente det nye setet mitt. Fikk en stor nedtur da det nye var feil (stoff i stedet for vinyl). Ufattelig typpisk. Fikk beskjed om at riktig sete blir sendt denne uka, yeah right... den har jeg hørt før. Men jeg krysser fingrene.

I dag var jeg hos Artic Trucks og tok 4-hjulskontroll. Må si at jeg er veldig imponert over den servicen jeg fikk av dem, og det var som å kjøre ny bil når de var ferdige. Så nå har jeg fått papirer innenfor grensene.
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget LesPaul

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 206
  • 2000 mod TJ
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #134 på: Ti.,15,Januar,2008,18,33 »
Hva er en 4-hjuls kontrol?
Er det justering av spissing og caster og slikt? Det trenger i allefall jeg sårt nå, pris?
70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.