Skrevet av Emne: Jan-Erik's garasje, TJ  (Lest 76482 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #105 på: To.,27,September,2007,23,40 »
Kan du ta noen bilder av instrument greia også.
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #106 på: Ma., 1,Oktober,2007,19,11 »
Her er 2 bilder av dashen. Som du ser mangler jeg et instrument, pluss at brytere og knapper ikke er montert. Dessuten skal festet til mikrofonen til CB radioen festes på høyre side.





Et par bilder fra Svinndal.



med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget LesPaul

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 206
  • 2000 mod TJ
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #107 på: Ti., 9,Oktober,2007,23,38 »
Tror ikke min boks får plass bak der, tror jeg må skjøte kablene, og skru den fast i ramma eller no.
Hvor mye kostet den bøylen du har på der? Kunne tenkt meg noe sånt noe.

Men jeg har standard fanger, da passer den kanskje ikke så bra?
70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #108 på: On.,10,Oktober,2007,08,30 »
Slik gjorde jeg det, men måtte da skjøte/ bytte kablene.

Flyttet fra her:



Til hit:


« Siste redigering: On.,10,Oktober,2007,10,25 av Stein-K »
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #109 på: On.,10,Oktober,2007,09,41 »
Tror ikke min boks får plass bak der, tror jeg må skjøte kablene, og skru den fast i ramma eller no.
Hvor mye kostet den bøylen du har på der? Kunne tenkt meg noe sånt noe.

Men jeg har standard fanger, da passer den kanskje ikke så bra?

Jeg trodde heller ikke at jeg skulle få plass. Skru ut grillen og gjør et forsøk. Det Stein har gjort er også fint, men da må du skjøte kablene.

Bøyla koster ca 1000kr. Du kan bestille fra quadratec.com, 4wd.com eller BGNor. Den ser fin ut på original fanger også (Stein har det), men du må feste den til vinsj plata. Det er en Warn bøyle, og jeg har Warn vinsj plate. Vet ikke om den passer på andre.
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #110 på: On.,10,Oktober,2007,09,45 »
DØD OG FORDERVELSE, SATAN I HELVETE, ETC ETC....

Jeg SKAL ha meg halv-dører nå! Hadde funnet noen perfekte på Ebay, men ble overbydd i natt (langt over hva jeg ønsket å betale).

Har funnet ut at det koster ca $200 med US Postal Service å sende halv dører til Norge. Er det noen som vet om man bør / kan ta sjansen på "Buyout" uten å ha kontaktet selger? For det var det som skjedde med dørene nå. Innen jeg fikk svar fra selger så hadde en annen lagt inn et idiot but, og da forsvinner buyout knappen.

Ellers.. noen som har tips?
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

renegade

  • Gjest
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #111 på: On.,10,Oktober,2007,16,25 »
DØD OG FORDERVELSE, SATAN I HELVETE, ETC ETC....

Jeg SKAL ha meg halv-dører nå! Hadde funnet noen perfekte på Ebay, men ble overbydd i natt (langt over hva jeg ønsket å betale).

Har funnet ut at det koster ca $200 med US Postal Service å sende halv dører til Norge. Er det noen som vet om man bør / kan ta sjansen på "Buyout" uten å ha kontaktet selger? For det var det som skjedde med dørene nå. Innen jeg fikk svar fra selger så hadde en annen lagt inn et idiot but, og da forsvinner buyout knappen.

Ellers.. noen som har tips?

Tja, YJ 1/2 dører passer i døråpningen, så da kan en utvide utvalget en del.
En må da bytte motholdet i dørkarmen, det er bøyle på TJ, og "bolt" på CJ/YJ.

Hver klar over at YJ toppdelen (stoffdelen) ikke passer, den er firkantet i øvre hjørne bak, mens TJ er avrundet.
Jeg har holdt en CJ ST dør inntil døråpningen på TJ'en, og det ser faktisk ut til å passe.
NB, har ikke faktisk hengt den på TJ'en, så om det passer helt eksakt, det vet jeg ikke.

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #112 på: On.,10,Oktober,2007,16,33 »
DØD OG FORDERVELSE, SATAN I HELVETE, ETC ETC....

Jeg SKAL ha meg halv-dører nå! Hadde funnet noen perfekte på Ebay, men ble overbydd i natt (langt over hva jeg ønsket å betale).

Har funnet ut at det koster ca $200 med US Postal Service å sende halv dører til Norge. Er det noen som vet om man bør / kan ta sjansen på "Buyout" uten å ha kontaktet selger? For det var det som skjedde med dørene nå. Innen jeg fikk svar fra selger så hadde en annen lagt inn et idiot but, og da forsvinner buyout knappen.

Ellers.. noen som har tips?

Tja, YJ 1/2 dører passer i døråpningen, så da kan en utvide utvalget en del.
En må da bytte motholdet i dørkarmen, det er bøyle på TJ, og "bolt" på CJ/YJ.

Hver klar over at YJ toppdelen (stoffdelen) ikke passer, den er firkantet i øvre hjørne bak, mens TJ er avrundet.
Jeg har holdt en CJ ST dør inntil døråpningen på TJ'en, og det ser faktisk ut til å passe.
NB, har ikke faktisk hengt den på TJ'en, så om det passer helt eksakt, det vet jeg ikke.


Yep, har tittet litt på YJ dører også, og utvalget er større, og prisene lavere. Problemet er at da må jeg også bytte interiøret på døren. Dvs jeg MÅ ikke, men jeg er litt detalj fiksert, så alt skal være riktig ;D

Har sett meg ut noen andre dører nå. Her følger ikke "upper door" delene med, så da må disse kjøpes ved siden av, og prisen blir en del høyere. Nye upper doors koster ca $300, og brukt ligger på ca $150-200 + frakt da...
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget LesPaul

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 206
  • 2000 mod TJ
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #113 på: On.,10,Oktober,2007,21,00 »
Fikset det midlertidig. Sitter litt under, innafor fangeren, grei å komme til også, om jeg går tom for batteri på radiokontrolleren.
Skal legge ut et bilde når jeg har fått vasket bilen, den er flaut skitten nå.
70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #114 på: To.,11,Oktober,2007,08,52 »
Sitter den høyt nok i forhold til gjørme og myr da? Ta noen bilder å legg ut ja.. Det er sikkert flere med deg som har flaut skitne bilder her:)

Faen lurer på hvor det blir av Cobra setene mine. De skulle vært her for 2 uker siden nå...
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #115 på: To.,11,Oktober,2007,18,35 »
Oi oi oi... se hva som står i stua mi nå ;D ;D ;D



med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #116 på: To.,11,Oktober,2007,21,31 »
Tøft! Hva står det, bortsett fra Cobra da ::)
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #117 på: To.,11,Oktober,2007,22,01 »
Vurderer sterkt om jeg skal hente en delebil fra Tyskland nå. Det ligger en 99 Sahara (4 liter) ute på mobile.de til €5900. Det frister veldig å kjøpe en sånn og bytte motor. Jeg regner med at andre her kan være interesserte i andre deler på bilen slik at jeg kan komme bra ut av et slikt kjøp...

Er det noen som vet hvordan papirer jeg trenger for å bytte motor? Jeg vet jeg må ha et skriv fra importør i Norge hvor de sier at bilen min også er levert med 4 liter. Men trenger man f.eks moms papirer?

Og, er motorfestene de samme, eller må jeg bytte fester?
Hvor mye må man betale til statskassa når man bytter fra 2,5 til 4 liter
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #118 på: To.,11,Oktober,2007,22,36 »
Tøft! Hva står det, bortsett fra Cobra da ::)

Står bare "Monaco S". Jeg kunne (for 600kr) ha fått brodert noe annet, men jeg valgte å la det være. Var litt usikker på hva jeg skulle hatt der, og ville ikke ha noe jeg ville angret på.

Er tøffe stoler, og tror de vil gjøre seg bra i bilen. Det er brodert på siden at de er FIA godkjente, og produsert i juli 2007. Dessuten er det signert hvem som har gjort de forskjellige tingene (sveising, sying, skum, etc) på en lapp under hver stol.
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

renegade

  • Gjest
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #119 på: To.,11,Oktober,2007,22,36 »
Vurderer sterkt om jeg skal hente en delebil fra Tyskland nå. Det ligger en 99 Sahara (4 liter) ute på mobile.de til €5900. Det frister veldig å kjøpe en sånn og bytte motor. Jeg regner med at andre her kan være interesserte i andre deler på bilen slik at jeg kan komme bra ut av et slikt kjøp...

Er det noen som vet hvordan papirer jeg trenger for å bytte motor? Jeg vet jeg må ha et skriv fra importør i Norge hvor de sier at bilen min også er levert med 4 liter. Men trenger man f.eks moms papirer?

Og, er motorfestene de samme, eller må jeg bytte fester?
Hvor mye må man betale til statskassa når man bytter fra 2,5 til 4 liter

Hvis bilen er 1.e gangs registrert i Gnore for mer enn 10 år siden, så er det smultering i avgift (0).
Er bilen "yngre " enn 10 år, så er det 10% fradrag pr. år.

Det skal betales effektavgift, volumavgift og vektavgift (hvis egenvekten øker).

Du finner regelverket på www.toll.no, der finner du også nødvendige kalkulatorer for å beregne avgiften.

For moro skyld dro jeg i gjennom følgende tall:

125 hk, 2.5 liter og 1450 kg egenvekt.
190 hk, 4.0 liter og 1550 kg egenvekt.

Avgiftsforskjellen er på ca. 234 000,-

Det betyr at en får ca. 23 400,- i fradrag pr. år.
Så er bilen 6 år gammel, så er det snaue 100 000,- å betale i avgifter...

Min TJ er 1.e gangs registrert i 1996...

Lykke til !