Skrevet av Emne: Vanskelig dørlås.  (Lest 1276 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget wranglerman

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 44
Vanskelig dørlås.
« på: Ma., 1,September,2008,23,52 »
Hei!
Har begynt å få problemer med låsen på førerdøren. Det skyldes antagelig slitasje etter mer enn ti års daglig bruk, men jeg er ikke helt sikker på ennå hvor problemet ligger. Nøkkel og sylinder fungerer ok, men det virker som om det er "noe" som ikke går tilbake til null-stilling etter bruk. Det fungerer nå slik at for å få vridd om nøkkelen og så lukket opp døren, må staget som kommer nedenfra og opp i selve låsen skyves/hjelpes opp slik at en bevegelse inne i selve låsemekanismen fullføres (har montert en stropp som jeg trekker i opp over dørkarmen).
Er det noen som har vært borte i det samme problemet, og som ev. kan gi tips om det ligger i stag/ overføring, eller om det kan være i selve låsemekanismen?
Hilsen Per G.
JCN-medl. 157
Akershus
Jeep TJ 1998

Utlogget BrorHund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 210
Sv: Vanskelig dørlås.
« Svar #1 på: Ti., 2,September,2008,09,39 »
Usikker på nøyaktig hvordan TJ ser ut i forhold til YJ, men jeg hadde gjort som jeg selv gjorde, demontert alt sammen, og funnet ut av hva som ikke virket ordentlig. Dører pleier å være rimelig enkelt å demontere og montere igjen.
88 YJ 4.2 Black on black!
2,5" OME, 2" BL & 33", Weber 32/36

Utlogget wranglerman

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 44
Sv: Vanskelig dørlås.
« Svar #2 på: Ti., 2,September,2008,22,39 »
Hei, og takk for svar!  ;D
Har tenkt å dele opp mer, har kun tatt av dørpanelet nå for å se, synes det er greit å finne ut mest mulig før jeg begynner å dele opp. Og ev. få kjøpt de riktige delene før jeg deler opp. Er avhengig av å bruke bilen daglig, og da er det kjekt at det er noe som holder døren lukket! Mulig at det går å montere en litt strammere fjær et sted også. Får ta en titt på det til helgen.
Hilsen Per G.
JCN-medl. 157
Akershus
Jeep TJ 1998