Kalesje løsningen er bedre på 2001 samt interiør er forandret, hardtop innfestning er bedre.Totalt en bedre sammen skrudd bil.Har som du skriver vurdert import men jeg synest det blir dyrt regnet på en 1999 og en 2000 Sahara det tok helt av.Tror det kom på 260-270 ferdig på veg i Norge.Men jeg har god tid så dukker nok opp en bra bil til slutt....Men er open for eldre enn 1999 men da må det vær Sahara
Tja, tror vel ikke du skal vektlegge kalesje løsning og HT innfestningen for mye, det er vel mer som detaljer.
Skal du ha TJ 4-liter, så er problemet det at pga avgiftsystemet som ble endret omtrent på det tidspunktet, så er de nesten som hønsetenner: omtrent ikke eksisterende. Og de som har en 4-liter, de vet stort sett hva de har, og forlanger pris deretter.
Det er dog en løsning: Når en bil har vært registrert i Norge i 10 år, så er det ingen avgift ved motorbytte.
Så en 97 modell, evn. 98 modell registrert høsten 97 er nå iferd med å få 0 i avgift ved motorbytte.
OBS! Hver dog klar over at dette er en relativt omfattende operasjon, det er ikke bare å bytte motor, dette fordi det nåtildags er mye elektronikk som følger med...
Har selv en 96/97 TJ, og jeg vurderer sterkt et motorbytte i den (sammen med noen andre mindre forandringer).