Skrevet av Emne: Luftekanaler til hardtop - TJ HASTER!!!  (Lest 3293 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Luftekanaler til hardtop - TJ HASTER!!!
« på: Ma.,12,November,2007,16,44 »
Den eneste skaden etter brannen på lageret som omfavner jeepen min, er disse to luftekanalene på hvert hjørne bak på hardtoppen. Disse har smeltet!!

Er det noen som har 2 slike liggende ? Evnt en hardtop som ikke brukes og som jeg kan "låne" disse to av?

Disse var bestillingsvare overallt og 3 ukers leverings tid på. Det begynner å bli kjølig med soft top.... ;)

stein@jeepclubnorway.no
eller 90 82 83 78
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Luftekanaler til hardtop - TJ HASTER!!!
« Svar #1 på: To.,22,November,2007,20,06 »
Ingen som har noe slikt liggende og slenge....?

K&W får ikke inn før over nyttår og merkeforhandlere skulle ha en halv årslønn.....
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: Luftekanaler til hardtop - TJ HASTER!!!
« Svar #2 på: Fr.,23,November,2007,07,11 »
chryslerpartsdirect.com
Det er en forhandler i USA som har internettbutikk på delelageret. Send dem en mail, eller ring. Jeg har handlet der, no problems.
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Sv: Luftekanaler til hardtop - TJ HASTER!!!
« Svar #3 på: Fr.,23,November,2007,07,55 »
Eller gi forhandleren i Norge muligheten til å gjøre ett fremstøt mot importøren på dette delenummeret. Jeg er og blir "ambasadør" for norske delelager. Bare gi de en mulighet.
(jada jeg kjenner også "alle" skrekkhistoriene, dessverre)

Har fungert for meg hver gang........

Om du møter veggen så kontakt meg Stein :)
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Luftekanaler til hardtop - TJ HASTER!!!
« Svar #4 på: Fr.,23,November,2007,07,57 »
Veggen er møtt!!! Men jeg sendte en mail til linken fra Tor, så kanskje det blir en dør på glippe.....
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Skywalker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 471
  • Space cowboy
    • -Cherrox-
Sv: Luftekanaler til hardtop - TJ HASTER!!!
« Svar #5 på: Fr.,23,November,2007,08,23 »

Denne butikken har kanskje?

http://www.newmoparparts.com/
Jeep!

Hadde den vært til å slå på hadde det fulgt med hammer!
Ex-JEEP: '98 Cherokee/XJ 4.0 Ltd. (solgt oktober 2012)
JCN #741

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Sv: Luftekanaler - TJ HASTER!!! NY PRIS :-)
« Svar #6 på: Ma.,26,November,2007,17,15 »
Etter noen raske tastetrykk til rette vedkommede og prisen droppa ca. 60% ned.
Værre var det ikke.

Så det jeg sier virker det :-)

Dette gjelder de fleste gangene vi opplever at norsk pris er "hårreisende". La din lokale forhandler få lov til å ta en mail til importøren, og dobbeltsjekk.

Prisalarmer er "alle" delelagre glad i. Og de som pris-setter delene er ikke alltid klar over hva det er som prises. Engelsk tekst: "Wheel" kan være alt fra ratt til felg eller løpehjul. Eller "board" kan være stigtrinn, printkort og evnt andre ting.

Sjekk nå Stein og si meg hva du synes. ;D Det gjaldt delenummer 5503 6306 og 6307, ikke sant?
Sjekk nå
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

renegade

  • Gjest
Sv: Luftekanaler - TJ HASTER!!! NY PRIS :-)
« Svar #7 på: Ma.,26,November,2007,20,47 »
Etter noen raske tastetrykk til rette vedkommede og prisen droppa ca. 60% ned.
Værre var det ikke.

Så det jeg sier virker det :-)

Dette gjelder de fleste gangene vi opplever at norsk pris er "hårreisende". La din lokale forhandler få lov til å ta en mail til importøren, og dobbeltsjekk.

Prisalarmer er "alle" delelagre glad i. Og de som pris-setter delene er ikke alltid klar over hva det er som prises. Engelsk tekst: "Wheel" kan være alt fra ratt til felg eller løpehjul. Eller "board" kan være stigtrinn, printkort og evnt andre ting.

Sjekk nå Stein og si meg hva du synes. ;D Det gjaldt delenummer 5503 6306 og 6307, ikke sant?
Sjekk nå

Jeg synes du gjør en kjempejobb med dette, men jeg lurer på 1 ting.

Når dere får/fikk deleoversiktene fra USA, var det da oppgitt en $$$ pris / innpris på delene ?

Jeg tenker litt slik at jeg har opplevd at en del koster 4 ganger her i Gnore, kontra USA.
Og da begynner jeg å lure på hvordan kalkylene egentlig er, for "Noen André" må jo sitte å regne på dette ?
Dvs. de må jo ha et underlag for kalkylene sine ?

Som da cpu'en gikk i "kvalitetsproduktet" VW Passat, den skulle Møller ha 13 000,- for.  Jeg søkte litt på nettet og fant den eksakt samme delen i USA, kjøpt ny hos forhandler der for drøye 3 000,-
Da jeg påpekte det til delepusher'n på Møller i Tønsberg, så bare trakk han på skuldrene og sa: "Hva så ?"
Kundebehandling er *IKKE* deres sterke side...

Som sagt, tusen takk for at du faktisk gidder å ta disse teflonene som helt tydelig fungerer "i systemet" !!!


Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Sv: Luftekanaler til hardtop - TJ HASTER!!!
« Svar #8 på: Ti.,27,November,2007,08,43 »
Helt enig Per at dette ikke er slik det burde være. Og denne praten har vi vel hatt før forsåvidt ;D

Men jeg har funnet ut, at det er eneste mulighet å gjøre det slik, faktisk. Men det er systemet selv som skal komme med pris-alarmer. Ikke kundene. (jeg er nå kunde :-X) Det er nå min mening.

Delene til Norge kommer via Belgia og Tyskland. Alle prisene inn i det norske BertelOStenske systemet er bare lastet inn som filer (vil jeg anta). Så noen i systemet før den norske grensen lager kalkylene. Siden Norge er ett lite land og importøren er "liten" så er det ikke folk til å ta seg av slike hverdagslige ting, dessverre. (vil jeg anta)

USA har nok ett lavere generelt prisbilde på bildeler, i tillegg til at den gjennomsnittlige lønnen er lavere ja. Så å finne delene til en lav $$$$-pris er nok ikke så uvanlig.

Så tja....jeg har egentlig ikke noe konklusjon jeg. ;)
Skal vi bare gjøre som jeg gjør?
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Luftekanaler til hardtop - TJ HASTER!!!
« Svar #9 på: Ti., 4,Desember,2007,22,24 »
Joda Ronny, man kan jo gjøre jobben for de stakkarsene som jobber med dette.... Men i min verden så mister du kundene når man priser seg hinsides all fonuft. Bestiller heller fra annet sted til langt under halve prisen uten diskusjon...

Har jo to tragiske episoder med din forrige arbeidsgiver hvor de nektet å bruke sunn fornuft. Enda de er/var langt flinkere enn de andre merkeforhandlerne jeg har blitt skremt vekk fra.

Men det kan se ut som chryslerpartsdirect har en løsning, om enn veldig treg.... Tok dem nesten 10 dager å svare på forespørselen min. Og da lurte de på fargen på hardtoppen. Jeg hadde glemt å skrive at den var sort.....
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Luftekanaler til hardtop - TJ HASTER!!!
« Svar #10 på: Ti., 4,Desember,2007,22,32 »
Hallo!!! Fant denne linken på litt senere sider under TJ forumet.. Mente jeg hadde sett noe slikt før, men fant den ikke igjen når jeg leita sist.

Her koster dem 32,75$ som da blir ca 220,- ferdig levert på døra. Blir sånn cirka i underkant av 1/5 av den norske prisen ( 80% avslag ) av K&W for ikke å snakke om merkeforhandler sin pris.....
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Luftekanaler til hardtop - TJ HASTER!!!
« Svar #11 på: Ti., 4,Desember,2007,22,36 »
Jeg har tipset en annen person en gang for ikke så lenge siden om det samme.
Sjekk www.jeepsareus.com de har alt av original deler til en vettug pris. alt ifra klistremerker til komplette aksler med og uten sperrer.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Skywalker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 471
  • Space cowboy
    • -Cherrox-
« Siste redigering: Ti., 4,Desember,2007,23,11 av Skywalker »
Jeep!

Hadde den vært til å slå på hadde det fulgt med hammer!
Ex-JEEP: '98 Cherokee/XJ 4.0 Ltd. (solgt oktober 2012)
JCN #741

renegade

  • Gjest
Sv: Luftekanaler til hardtop - TJ HASTER!!!
« Svar #13 på: On., 5,Desember,2007,07,04 »
Hallo!!! Fant denne linken på litt senere sider under TJ forumet.. Mente jeg hadde sett noe slikt før, men fant den ikke igjen når jeg leita sist.

Her koster dem 32,75$ som da blir ca 220,- ferdig levert på døra. Blir sånn cirka i underkant av 1/5 av den norske prisen ( 80% avslag ) av K&W for ikke å snakke om merkeforhandler sin pris.....

Det blir vel omtrent det dobbelte, for den prisen var vel for 1...
Meeen, 440,- er vel uansett en grei pris i.f.t. hva de koster her gjemme.


Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Sv: Luftekanaler til hardtop - TJ HASTER!!!
« Svar #14 på: On., 5,Desember,2007,15,21 »
Nå ble jeg fryktelig nysgjerrig.......hva kostet de før denne tråden startet, og hva koster de nå? Jeg bare undrer. For jeg sjekket aldri prisen.....jeg bare tok opp problematikken med importøren.
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW