Har også fått noe snacks til siderutene på Ulven som skal på, også i matt sølv
Men, idag har det endelig skjedd litt med Ulven igjen. Begynte på longarms idag. Ble nesten ferdig også faktisk, bare å kappe et feste og montere den andre armen igjen.
Men men, her følger en liten "how-to" på XJ longarms.
La først ut alle delene jeg hadde fått for å sjekke at alt var der, som selvfølgelig var OK.
Så demonterte jeg traversbjelken til girkassen, sikret da girkassen på en vanlig garasjejekk.
Monterte brakettene til longarm`ene i hullene som traversen bruker normalt. Boret i tillegg opp 2 hull i rammevangen på utsiden og skrudde inn 2 selvborende bolter.
Så måtte traversbjelken kuttes på hver side. Her må alt måles og dobbelmåles da det ikke er noen vei tilbake
Her er traversen merket og klar for kutting:
Her er traversen montert mellom brakettene. Det må bores nye hull til festeboltene, både gjennom traversen og en fals på rammevangen. Det sitter en spacer mellom longarm brakettene og denne falsen.
Fikk ikke noen bra bilder fra når den ene armen ble montert men her har dere et dårlig bilde foreløpig..
Den andre armen blir montert i morgen med påfølgende flextest og obligatorisk fotosession, he he