Trenger ikke noe spesialverktøy for å bytte den øvre rattstammen, det er en ganske enkel jobb så lenge du ikke skal ha over ratt og tenningslås for da blir det mer klundrete.
Det er trangt å få ut denne og du bør være rimelig fleksibel i ryggen hvis du ikke har planer om å gjøre alt uten å se hva du gjør.
For å bytte den så er det første du må gjøre å ta ned det nedre dekselet av dashbordet for å komme til de to øvre festene av rattstammen og ta ut evt gummimatter fra gulvet for enklere å komme til festingen i torpedoveggen.
Det som jeg fant vanskeligst var nok å få det fra hverandre i leddet som sitter i mottorrommet.
Løsne den festebolten som sitter i det leddet i motorrommet, dette er litt klundrete siden det er plassert under bremsepumpa og det er ganske trangt til manifolder (ihvertfall på 4 literen som jeg har).
Så er det å koble ut ledningene som sitter på rattstammen oppunder dashbordet, og alle sitter faktisk på rattstammen ganske enkelt tilgjengelig.
Pass på så du ikke skader lysbryteren til fullt/blend som også sitter festet der siden det finnes to utgaver av disse med forskjellig antall kontaktpunkter og de er ikke billige.
Neste blir å løsne festeboltene som sitter oppunder dashbord og i torpedovegg før du så må ved hjelp av blind vold og list forsøker å få løsnet akslingen fra leddet, jeg måtte til med en grov trekker slik at jeg fikk kilt opp klemsporet på leddet, men husk å sette hjulene rett frem før du gjør dette.
Monteringen av dette er ganske logisk nok å gjøre det samme i omvendt rekkefølge, men det mest vanskelige da er å få splinesene på rattakslingen og leddet til å treffe rett, der bør du nok få med deg noen til å hjelpe deg med å sikte.
Håper dette var til noe hjelp.
Husker ikke størrelse på skruer og slikt siden dette er lenge siden og min xj er us import.