Skrevet av Emne: Kjøpt meg TJ!  (Lest 2368 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget PålR

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 18
Kjøpt meg TJ!
« på: Lø.,19,September,2015,15,38 »
Jeg har omsider konvertert fra Volvo Valp til Jeep TJ.  8)
Her er det litt å gjøre for å få smelt den igjennom PKK, men har shoppet deler idag (og tusenlappene fløy .. )

I mens noen av dere koser dere på treff i Skien denne helgen, står jeg i en garasje i Skien og skrur.
Gleder meg til å starte med Jeep, det har jeg hatt lyst til lenge!

Kjenner en trang til å få hevet den noe og få på noe større hjul, litt lav som orginal.. Men vi får vel ta litt og litt  ;)
Skal ikke se bort ifra at jeg har noen spørsmål etterhvert. Foreløpig er jeg mest spent på om jeg finner rammenummeret bak tectylen.

Wrangler TJ '97

Utlogget A-Ball

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 154
  • The A-Ball
Kjøpt meg TJ!
« Svar #1 på: Lø.,19,September,2015,21,11 »
Grattis kompis, og det er ikke mange hundremterne lenger nord til neste jeepgarasje med øl og juging
1996 Jeep ZJ

Utlogget PålR

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 18
Sv: Kjøpt meg TJ!
« Svar #2 på: Lø.,19,September,2015,23,10 »
Hah, alltid med på øl og juging  ;D
Apropos, det må jeg øve på til kona spør hva de to bæreposene med deler kosta
Wrangler TJ '97

Utlogget A-Ball

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 154
  • The A-Ball
Kjøpt meg TJ!
« Svar #3 på: Sø.,20,September,2015,18,11 »
Der har jeg ett standardsvar: Bytta i noen felger
1996 Jeep ZJ

Utlogget RØROS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 148
Sv: Kjøpt meg TJ!
« Svar #4 på: Ma.,21,September,2015,14,54 »
Grattis! Samme farge som min! Morsom bil som vekker oppsikt!
Et lite tips: bruk aldri oljefilter (eller andre service/slitedeler) fra Biltema, det gir bare klabb!

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
Kjøpt meg TJ!
« Svar #5 på: Ma.,21,September,2015,15,03 »
Eller som en kompis sa, legg det innerst i garasjen til du ser at det har lagt seg et støvlag på delene, så kan du bare si, "se hva jeg fant bakerst i garasjen, dette hadde jeg jammen glemt at jeg hadde..." :P
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget PålR

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 18
Sv: Kjøpt meg TJ!
« Svar #6 på: Ti.,22,September,2015,15,33 »
hehe gode tips, bør nesten være en egen tråd for unnaluring av dyre innkjøp ;D

Men apropos oljefilter, jeg kosta på meg en god castrol olje fra mekonomen men glemte oljefilter. Det kjøpte jeg på Biltema. Har ikke bytta enda , så hvis du mener det er dårlig skal jeg finne meg noe annet!

Har til nå bytta link og foring til stabstag foran, skal få bytta bak også. Samt bytta et helt forferdelig morkent kryss på aksel foran.. Håper jeg gjorde det riktig. Brukte to timer på å få løs de tre skruene til Wheel hub, hva man enn kaller det på norsk.
Men bortsett fra rust virker jo dette som en lettskrudd bil  :)

Skulle visst stramme den senterbolten ganske hardt når alt er satt sammen igjen? 170 ft lbs.. Bruker folk momentnøkkel eller tar det på feelinga?
Wrangler TJ '97

Utlogget RØROS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 148
Sv: Kjøpt meg TJ!
« Svar #7 på: To.,24,September,2015,18,22 »
Jeg opplevde at et helt nytt Biltema oljefilter gikk tett og sprengte oljetrykksensoren. Tok det opp med dem og fikk gavekort som kompensasjon. Samtidig returnerte jeg alt av slitedeler jeg hadde kjøpt, tar ingen sjanser lenger!
Du kan lese mer om mine erfaringer på annet oppslag her på TJ-siden.

Biltema filteret hadde dessuten større diameter som gjorde det vanskelig å skru til med hendene (trangt!). Jeg bestilte Mahle sitt filter, det kostet nok det dobbelte, er mindre i diameter og funker glimrende.