Skrevet av Emne: Utskifting av forseter  (Lest 1709 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget RØROS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 148
Utskifting av forseter
« på: Sø.,26,Juli,2015,18,23 »
På min TJ begynner forsetene å få litt muffins-design, dvs de er en del nedsittet. Sjekket under sein av dem i dag og oppdaget at det går en tynn wire fra framkant, rundt omkring for så å ende opp i noe leamikk på gulvet. Er dette en sensor for airbag?
Noen som vet om rimelige og greie seter som passer inn uten at man må ty til Reodor Felgen el l?
Vurderte Biltema sine stoler for 2WD biler, men jeg vet ikke om skinner osv går overens.

Utlogget Oseberg

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 363
Sv: Utskifting av forseter
« Svar #1 på: Ma.,27,Juli,2015,11,39 »
Prøv engelske huggere. Da får du et perfekt førersete og litt nedsunket passasjer sete (les; høyre rattet).
Det eneste er at de ofte ber om reg nr for at du skal kunne søke. Idiotisk system.


Jeg gjorde dette på min tidligere XJ og det var bare å sette inn uten noe plunder. Kvaliteten var super og fikk elektriske fram seter og hel skinn på alle til en god pris.
XJ 4,0 98

Utlogget RØROS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 148
Sv: Utskifting av forseter
« Svar #2 på: On.,29,Juli,2015,11,21 »
Var i kontakt med Phoenix US Parts i Tønsberg forleden, de kan skaffe 2 nye Smittybilt seter for 9 flak inkl braketter og det hele. Jeg fant for øvrig ut at den nevnte kabelen under setet var en wire som har med easy-step-in-setemekanismen å gjøre. Altså ingen fare for at airbag kan utløses hvis setene en dag skal ut.
Får vurdere seteskiftet litt, det er en overhengende fare for at jeg bytter ut hele bilen innen utgangen av året.