Skrevet av Emne: Uerfaren Førstegangseier  (Lest 2044 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget gomnesen

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 3
Uerfaren Førstegangseier
« på: Fr.,13,Mars,2015,21,21 »
Akkuratt kjøpt meg en 97mod TJ, er ikke kjent med denne type bil i det hele tatt og lurer derfor på noen småting :)

 Bilen er hevet 2" (ikke godkjent heving) og har 30"  "vanlige" hjul noe jeg syntes ser litt spett ut. Ønsker at bilen skal se grøvere ut og lurer på hvilen dekk og felg dimensjon som gjør bilen "størst" mulig og som kan anbefales ,evt dekk type uten at jeg trenger og gjøre noe mer enn evt kjøpe skjermbreddere. skal ikke kjøre i terrenget, blir bare en helge bil som vil gå på asfalt/grusvei.

Kan jeg kjøre på 32"/33" uten og gjøre noe med utveksling el noe mer? evt vil det se bedre ut uten heving? har ikke sett bilder av noen som har det så klarer ikke se for meg noenting, og føler noen av google treffene juger litt.

takk for svar.




Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Uerfaren Førstegangseier
« Svar #1 på: Fr.,13,Mars,2015,22,36 »
Gratulerer med ny bil og velkommen hit!

31X10,5" er maks anbefalt og selv da kan man vurdere bytte av dreving ( på 2,5L ). Bilen får da et passe fin størrelse uten at det krever store inngrep i lommeboka.

Men mye vil ha mer :-)

Til gatebruk ville jeg vel gått for BF All Terrain. Fungerer bra på vei og bruker ikke ekstra med bensin.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget gomnesen

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 3
Sv: Uerfaren Førstegangseier
« Svar #2 på: Fr.,13,Mars,2015,22,51 »
Takk for svar  :)
Ok, men vil det ta seg bedre ut ved og ta av hevesettet med tanke på at det ikke er større enn 31"?
 og vet du hvordan dim på felg/innpress jeg skal ha for og fylle ut til skjermene? evt med 6" skjermbreddere? :)

Utlogget Kris

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 290
Sv: Uerfaren Førstegangseier
« Svar #3 på: Lø.,14,Mars,2015,17,29 »
Veldig mange meninger om hva som ser kult ut og hva som funker.
Før jeg tok helt av med heving på tj'en. Hadde jeg i en årrekke 30" mud dekk og 2" heving. Brukte den til bla. lang kjøring og var fornøyd med det. Nå har jeg 6" og 32" dekk. Syntes dette også ser spede ut og skal på med 35" eller 36".(Skal først nå bytte dreving)"Mye vil ha mer, og je... Jeepen vil ha flere!" Syntes forøverig at det ser kulest ut når dekkene stikker litt utenfor skjermene (men det gjør ikke politiet da)
TJ 00 uorginal
XJ 95 (solgt)
Zj 94 V8(solgt)

Utlogget gomnesen

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 3
Sv: Uerfaren Førstegangseier
« Svar #4 på: Sø.,15,Mars,2015,19,03 »
Ja,, må nesten bare se hvordan det vil bli:) blir uansett 31" nå til og begynne med. men vet noen hvilken dim på felg evt inpress som skal til for og fylle skjermene? evt 6" skjermbreddere? :)