Skrevet av Emne: Setevarmere på plass  (Lest 2382 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Redwrangler

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 136
  • Jeep Wrangler TJ 1999
Setevarmere på plass
« på: To.,12,Februar,2015,13,36 »
Har montert setevarme i bilen. Det var deilig!

Kjøpte disse: http://www.amazon.com/gp/product/B008D2LIRG/ref=oh_aui_detailpage_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Inneholder 2 sett, elementer til begge setene. For seteputa og ryggputa inkl ledningsnett, knapper og sikringer. Monteres under det originale trekket. Jeg tok setene ut og inn i huset. Brukte 4 t på å ta av trekkene og klippe til, sette inn elementene og sette trekkene på igjen. Når man vet hvordan setetrekkene tas av, går det nok fortere.

Demonterte midtkonsollen (pga plasseringen på knappene), boret hull til knapper og tok ut dekselet til sigarett tenner. Spleiset pluss ledningene inn på pluss ledning til tenner (20 A krets) og de to svarte ledningene til jord passasjerside under dash, på veggen.


Sikringene gjemte jeg inne i dashbordet


Spleiset inn på sig tenner pluss


Boret hull i midtkonsollen, målte først


Knapper med lys, grønt for lav varme, rød for høy varme




Valgte å sette bryterne her for å unngå at det drypper vann fra taket i bilen og ned på knappene.

Totalt 6-7 t arbeid, men vel verdt det. Blir varme i setene på under 5 minutter. Bryterposisjon 2 (høy) blir veldig varm. Holder lenge med bryterposisjon 1 (lav) så lenge det bare er et par minus. Ser for meg at dette blir deilig på kalde sommerkvelder når kjører uten tak.

Kom med spm om dere har ;)

R 8)
« Siste redigering: To.,12,Februar,2015,13,42 av Redwrangler »

Utlogget Redwrangler

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 136
  • Jeep Wrangler TJ 1999
Sv: Setevarmere på plass
« Svar #1 på: Fr.,13,Februar,2015,16,36 »
Litt mer:


Slik ser settet ut (1 av 2)


Det meste er loddet, det er kun sikringene som må loddes på, og deretter må de spleises inn på en strømkilde


Tok trekket på seteputa halveis av


Løsnet ståltråden som holder trekket nede, holdes på plass av to ringer, åpnet disse med tang, brukte dem om igjen




Ledningene kommer ut bak på setet og kobles på ledningsnettet som går fremover langs midtkonsollen
« Siste redigering: Fr.,13,Februar,2015,16,42 av Redwrangler »

Utlogget niccon

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 24
Sv: Setevarmere på plass
« Svar #2 på: Sø.,15,Februar,2015,22,11 »
Pent!


Sitter å lurer litt på om jeg skal gjøre det samme, eller om jeg skal montere elektriske skinnseter ifra en WJ etterhvert....
1998 TJ 2.5, 31"
1997 XJ 2.5, 31" og 2" heving - Solgt!

Utlogget Redwrangler

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 136
  • Jeep Wrangler TJ 1999
Sv: Setevarmere på plass
« Svar #3 på: To.,19,Februar,2015,18,53 »
Pent!


Sitter å lurer litt på om jeg skal gjøre det samme, eller om jeg skal montere elektriske skinnseter ifra en WJ etterhvert....

Ikke dumt det. Ganske dyrt med slike seter?

Utlogget niccon

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 24
Sv: Setevarmere på plass
« Svar #4 på: Fr.,20,Februar,2015,17,01 »
Det ligger en del vraket biler på diverse norske/svenske sider der man får seter ifra 1000-2000kr stk. Så ligger det noe på finn også så der kan jo det hende man får de enda billigere  :)
1998 TJ 2.5, 31"
1997 XJ 2.5, 31" og 2" heving - Solgt!

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: Setevarmere på plass
« Svar #5 på: On.,25,Februar,2015,08,49 »
Sitter å lurer litt på om jeg skal gjøre det samme, eller om jeg skal montere elektriske skinnseter ifra en WJ etterhvert....
Hvis du gjør det må du mest sannsynlig bytte varmeelementene på de også (samme jobb). De er kjent for å være dårlige, og det er også min erfaring.
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget Redwrangler

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 136
  • Jeep Wrangler TJ 1999
Sv: Setevarmere på plass
« Svar #6 på: On.,25,Februar,2015,18,40 »
Jeg er fortsatt veldig fornøyd. Utrolig deilig med varme i sete og rygg nå på vinteren... :)