www.jeepclubnorway.no

Modeller => ZJ, WJ => Emne startet av: Øyvind999 på Ti.,25,September,2012,15,57

Tittel: Bytte bakaksel
Skrevet av: Øyvind999Ti.,25,September,2012,15,57
Noen som har prøvd å montere en slik aksel ?

http://csloffroad.com/ultimatedana44jkrubiconrearaxleswap.aspx

Er vel sikkert vanskelig å få godkjent hos BT ?
Tittel: Sv: Bytte bakaksel
Skrevet av: teerexTi.,25,September,2012,17,37
Det er vel evt. heving som er vanskelig å få godkjent.
En slik aksel i seg selv er jo minst like god som originalen.
Så lenge kvalitetssikringa til CLS er i orden da  :)

Men ser sporvidden økes med 44 mm så da må man jo kompensere med felgene evt. men det kan jo være vrient.
Jeg kjører med 25 mm innpress på vinterfelgene og det blir vel ca samme sporviddeøkning.

Bytter man bak og skal ha 4" heving så tar man vel fronten i samme slengen  :)
(Important note: You must run 4" of lift or more for this axle conversion)
http://csloffroad.com/ultimatedana44jkrubiconfrontaxleswap.aspx
Vi snakker jo bare drøyt 50.000 totalt + mva og frakt  :) + mellomakslinger, lengre kontrollarmer osv. osv.

Nå er det vel Iron Rock som lager disse http://www.ironrockoffroad.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=IROR&Product_Code=IR-WJKFA

og http://www.ironrockoffroad.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=IROR&Product_Code=IR-WJKRA&Category_Code=WJJKA

Da sparer man hele $100 pr. aksel  :)