Skrevet av Emne: deling av jeep zj og Wj forum  (Lest 2062 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget hammond

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 353
  • Are you late? Try a V8...
    • My 5.9 Jeep ZJ Page!
deling av jeep zj og Wj forum
« på: Lø.,29,Mars,2008,08,50 »
hvorfor er disse bilene i samme forum egentlig?

når det var nye biler annonseerte chrysler at det var helt forskjellige.

faktisk deler de bare 126 deler sammen!

hva tror dere? på tide med en deling?
Are you too late? Try a V8...

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: deling av jeep zj og Wj forum
« Svar #1 på: Lø.,29,Mars,2008,13,37 »
Vi forholder oss til at det er Grand Cherokee foreløpig. Blir det så mye trafikk her inne at de "forskjellige" drukner kan vi se på muligheten til å skille de to. Men det blir nok en god stund til isåfall.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget hammond

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 353
  • Are you late? Try a V8...
    • My 5.9 Jeep ZJ Page!
Sv: deling av jeep zj og Wj forum
« Svar #2 på: Lø.,29,Mars,2008,20,31 »
den er grei. dere bestemmer vet du!

Jeg synes uansett det er et veldig bra forum og synes det er mye koselige folk her inne.

avogtil har man spørsmål selv, og andre ganger kan man hjelpe andre. Hyggelig.

Jeg håper ivertfall at dere vurderer ei deling. da blir forumet mere ryddig. Litt travelt og lete etter "emne" for så og finne ut at de et til WJ og ikke til ZJ.
Are you too late? Try a V8...

Utlogget bambus

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 116
Sv: deling av jeep zj og Wj forum
« Svar #3 på: Sø.,30,Mars,2008,22,30 »
Det finnes en rekke Jeep - (og GC) fora ute i den store verden, men jeg har ennå ikke sett at noen av disse har delt opp i separate avdelinger for ZJ/ZG og WJ/WG. Foreløpig burde vel ikke dette være aktuelt for oss heller. Men kanskje man skulle vurdere å inkludere en form for "indikator" til innleggene som viste om det gjaldt Z- eller W-serien? Noen har dette.
Mvh Bambus
Bambus

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Sv: deling av jeep zj og Wj forum
« Svar #4 på: Ma.,31,Mars,2008,00,20 »
Sitat
Litt travelt og lete etter "emne" for så og finne ut at de et til WJ og ikke til ZJ.

Hvis alle begynner med noe sånt som: Jeg har en ZJ `94, og lurer på.... Da vet vi om det ZJ eller WJ. De fleste som spør her tilkjennegir jo hvilke bil det gjelder, har jeg inntrykk av. Så  selv om ideen er der, er jeg enig med Stein-K.
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: deling av jeep zj og Wj forum
« Svar #5 på: Ma.,31,Mars,2008,00,26 »
Vi forholder oss til at det er Grand Cherokee foreløpig. Blir det så mye trafikk her inne at de "forskjellige" drukner kan vi se på muligheten til å skille de to. Men det blir nok en god stund til isåfall.

Men Stein.. Hva med Wrangler da? Der er det delt mellom YJ og TJ og selv JK er delt fra disse igjen.. Virker litt feil å skille disse og ikke Grands.. Det er faktisk to helt forskjellige biler med ytterst få like deler. De 126 delene det refereres til over her stemmer og disse delene er hovedsakelig klips og bolter o.l..

Jeg stemmer ihvertfall for deling av disse to modellene.
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: deling av jeep zj og Wj forum
« Svar #6 på: Ma.,31,Mars,2008,01,11 »
Sitat
Men Stein.. Hva med Wrangler da? Der er det delt mellom YJ og TJ og selv JK er delt fra disse igjen..

Jo, et lite og godt poeng det. Men som du ser, så har det også litt med volumene i de respektive emnene også, Hvert av Wrangler emnene er på str med ZJ,WJ emnet......

Det er i og for seg ikke det beste argumentet, men det forblir slik inntil videre ihvertfall.

Vi synes det er litt viktig at forsiden er ryddig og ikke helt slik som div andre fora, hvor du må scrolle nedover i det uendelige for å finne "riktig" type emne. Men det er jo mulig å kalle hovedemne "GC" med to underfora alla "Nye jeeper". "ZJ" og "WJ".

Vi får tenke litt på det..
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget hammond

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 353
  • Are you late? Try a V8...
    • My 5.9 Jeep ZJ Page!
Sv: deling av jeep zj og Wj forum
« Svar #7 på: Ma.,31,Mars,2008,09,34 »
det er fint at dere vurderer det ivertfall.

Når det gjelder volum så er det igrunnen bedre at ZJ og Wj blir delt. Da får man ca "50%" i hvert kategori. noe som normalt sett burde føre til lettere tilgang til de "trådene" man kunne tenke seg og kikke på.

Det er ikke til og skjule at det blir langt mer rot med og blande sammen to helt ulike biler i ett forum.

Det er heller ikke til og skjule at så lenge man har en av bilene (f.eks zj ) og ikke begge to, så er det liten interesse i og bla igjennom sider med tråder om den andre bilen (som da blir wj). i og med disse bilene er helt forskjellig. teoretisk kunne man faktisk blande jeep zj med suzuki 410. bortsett fra den patriotiske holdningen vi har til våre Jeeper :) så blir effekten den samme.

Nå har jeg all respekt for det arbeidet som blir lagt ned i og ellers holde forumet ryddig og greit så jeg kan kanskje forstå at det kan være litt arbeid og gjøre dette. Dessuten sitter moderatorene sikkert uten lønn og gjør dette. :)

Are you too late? Try a V8...