Skrevet av Emne: Air condition fjerning?  (Lest 2158 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Thomas km

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 109
Air condition fjerning?
« på: Lø.,29,Mars,2008,00,30 »
Tror ikke jeg kommer til å benytte dette anlegget, hva gjør jeg med serpentinreima når jeg fjerner kompressoren. Finnes disse bilene uten AC, slik at det finnes opplegg / strammehjul som er tilpasset dette?

Utlogget bambus

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 116
Sv: Air condition fjerning?
« Svar #1 på: Sø.,30,Mars,2008,22,21 »
Det enkleste må vel være å la kompressoren sitte på plass. Uten det øvrige anlegget i funksjon vil jo aldri clutchen finn på å koble inn og kompressoren vil kun fungere som remhjul.
Mvh Bambus
Bambus

renegade

  • Gjest
Sv: Air condition fjerning?
« Svar #2 på: Sø.,30,Mars,2008,22,26 »
Det enkleste må vel være å la kompressoren sitte på plass. Uten det øvrige anlegget i funksjon vil jo aldri clutchen finn på å koble inn og kompressoren vil kun fungere som remhjul.
Mvh Bambus

I tillegg, så kan den bygges om til luftkompressor...

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Sv: Air condition fjerning?
« Svar #3 på: Ma.,31,Mars,2008,01,07 »
Om du velger å fjerne kompressoren, så finnes det reimer for motorer med og uten AC. Det har jo selvfølgelig med lengden å gjøre.  :)
Er anlegget tomt for gass fungerer den bare som et reimhjul, som nevnt tidligere. Jeg ville latt kompressoren sitte, hvis du da ikke finner på at du vil selge den...
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget skruknott

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 81
Sv: Air condition fjerning?
« Svar #4 på: Ma.,31,Mars,2008,15,51 »
har jeg ikke sett et løpehjul som kan plasseres der hvor ac'en står da? bare en brakett med hjul på?
Safety third

Utlogget Thomas km

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 109
Sv: Air condition fjerning?
« Svar #5 på: Ma.,31,Mars,2008,16,47 »
har jeg ikke sett et løpehjul som kan plasseres der hvor ac'en står da? bare en brakett med hjul på?

Tar gjerne i mot dette settet, send gjerne en melding om hva du skal ha. Kan sendes til: Thomas Krüger-Monsen, Kroksundveien 35, 1860 Trøgstad. Takk så lenge!

Utlogget skruknott

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 81
Sv: Air condition fjerning?
« Svar #6 på: Ti., 1,April,2008,15,48 »
Gå i den USA-nettbutikken du liker best og søk på A/C Compressor Bypass Pulley. Koster ca $ 30-40 + frakt. Har i allefall hos Rockauto + mange på ebay
Safety third

Utlogget Thomas km

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 109
Sv: Air condition fjerning?
« Svar #7 på: On., 2,April,2008,11,17 »
Gå i den USA-nettbutikken du liker best og søk på A/C Compressor Bypass Pulley. Koster ca $ 30-40 + frakt. Har i allefall hos Rockauto + mange på ebay

Ok, takker for veiledning. Thomas