Skrevet av Emne: OG SÅ BRAKK FØRERSTOLEN !!  (Lest 1457 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
OG SÅ BRAKK FØRERSTOLEN !!
« på: Ti.,11,Mars,2008,21,21 »
Heisann. Her forleden dag merket jeg plutselig at førersetet ble litt "dinglete". Plutselig brakk det under,fremme, på venstre side og det ble veldig "dinglete".  :o  Ved nærmere ettersyn viser det seg at det går et jernrør tvers over, og gjennom noen "hull" hvor heve/senke leddene som skruen til motoren er festet i. (Skjønner??) Dette røret er en slags hengsel. I og med at på hver side av røret er det tredd/presset på en taggete stoppskive som skal forhindre røret i å bevege seg ut til siden. Vet noen om det er mulig å fjerne røret og tre inn et nytt? Jeg har ikke hatt tid til å studere dette nærmere, så hvis noen vet noe om det, hvis de forsto forklaringen altså, er jeg takknemlig for tips. Det SER ut som røret kan erstattes med et nytt, evt. en jernstang. På forhånd takk. Mvh. Åge.  :)  PS. Har lagt ut noen bilder som sikkert forklarer bedre.



 Bilde 1
 
 bilde 2
   
  bilde 3 

bilde 4
« Siste redigering: To.,13,Mars,2008,00,02 av Fighter »
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Sv: OG SÅ BRAKK FØRERSTOLEN !!
« Svar #1 på: Ti.,25,Mars,2008,20,40 »
Jippi.
Takket være en kollega som er en guru med sveiseapparat, klarte han å sveise på røret slik det sto, uten å ta ut stolen. :o Jeg fungerte som brannvakt med våte kluter klare til å kjøle plastforingen og røret, samt forhindre full fyr i teppet.   ;D Med et knøttlite bærbart el.sveiseapparat, og ved å bøye elektroden i vinkel, sveiste han så gnistene føyk, og ved å bevege stolen bakover etter hvert kom han til hele veien rundt. Jeg bøyer meg i støvet for dyktige fagfolk.  ;D ;D
« Siste redigering: Ti.,25,Mars,2008,20,42 av Fighter »
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: OG SÅ BRAKK FØRERSTOLEN !!
« Svar #2 på: On.,26,Mars,2008,23,45 »
Det enkle er ofte det beste.... Er det ikke det Rema sier?

Morsomt å se på folk som kan det dem driver med. Og godt det ble en enklel og grei løsning på problemet!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Sv: OG SÅ BRAKK FØRERSTOLEN !!
« Svar #3 på: On.,26,Mars,2008,23,57 »
 :) Ja, og hele operasjonen var over på under en time, fra rigging av utstyr til jeg rygget ut av garasjen.  ;D Vi fant også ut at å skifte røret ikke lot seg gjøre da det var solid sveiset på innsiden av heve/senke "hengslene".
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8