Skrevet av Emne: ombygging varebil  (Lest 1867 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget inge-robert

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 2
ombygging varebil
« på: Ti., 4,Mars,2008,13,04 »
Jeg har en 98 Grand Cherokee som jeg skal bygge om fra varebil til personbil. Men når jeg demonterte gulvet over baksetene så mangler sikkerhetsbeltene i bunnen. Hos jeep koster disse over 5000,-. 2 av hengslene til seteputene i bunnen mangler også (utgått hos jeep). Er det noen som har tips rundt dette?

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: ombygging varebil
« Svar #1 på: Ti., 4,Mars,2008,14,56 »
Belter får du nok hos bakseter.no til en grei pris..
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

renegade

  • Gjest
Sv: ombygging varebil
« Svar #2 på: Ti., 4,Mars,2008,16,35 »
Jeg har en 98 Grand Cherokee som jeg skal bygge om fra varebil til personbil. Men når jeg demonterte gulvet over baksetene så mangler sikkerhetsbeltene i bunnen. Hos jeep koster disse over 5000,-. 2 av hengslene til seteputene i bunnen mangler også (utgått hos jeep). Er det noen som har tips rundt dette?

Et tips:
Hvis du ser under "Sørlandet", så vil du finne en tråd om en en ZJ som har gått rundt.
Kan hende den har beltene + brakettene du jakter på...

Regards,
PerJ

Utlogget KO

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 106
  • YJ-4,2l (-89), WJ-4,7 (-01), XJ-4,0 (-89)
Sv: ombygging varebil
« Svar #3 på: Ti., 4,Mars,2008,17,20 »
Hvis det er som det var på min så var beltene skåret av, men rullen satt der fortsatt.
Rullene sitter med en litt spesiell brakett, og det er vanskelig å tilpasse andre belter. Men det går å bruke beltet fra andre biler i den originale rullen (tror jeg tok et sett fra en Volvo 740).
Når du demonterer belterullen sitter beltet med en låsepinne i et spor, stram opp fjæra i rullen passe, sett inn beltet etter at det er tredd riktig vei og skru det sammen. Litt fiklete, men ikke vanskelig.

Gjelder å få med alle brakettene når en handler baksete ja. ;)

Utlogget bambus

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 116
Sv: ombygging varebil
« Svar #4 på: On., 5,Mars,2008,16,18 »
Hei!
Gå inn på finn.no, finntorget og søk på Jeep. Du vil finne komplett beltesett for NOK 750.
Mvh
Bambus
Bambus