Skrevet av Emne: Dynamoreim og Strammehjul  (Lest 1813 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Trond

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 27
Dynamoreim og Strammehjul
« på: Fr.,15,Februar,2008,00,04 »
Hei alle............

Har nettop blitt medlem og kjøpt en 2000 mod. Grand Cherokee 64000 km. (godt kjøp tror jeg)

Det jeg lurer på er, hvor kjøper andre medl. delene sine eller er delene så jæ.... dyre.
Skulle kjøpe reim og strammehjul pga. vibrasjoner og ulyder på tomgang, forsvinner når jeg begynner å kjøre, fikk det man kaller bakoversveis.
Synes foresten at det var vell tidlig å bytte dette, men det høres nødvendig.

Har noen andre erfaring med dette? vil jeg høre fra dere, og tips om hvem som er billigst på deler skjenerelt.

Mvh Trond

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Dynamoreim og Strammehjul
« Svar #1 på: Fr.,15,Februar,2008,08,36 »
Byttet dette på min `00 WJ 3,1TD. Fikk pris på ca 5 lapper for begge deler hos merkeforhandler. Jeg kjøpte mine deler hos Poul Larsen , Chrysler Ålborg. Du kan bestille delene på nettet på hjemmesiden deres. Tror jeg ga rundt 2800,- for strammer og beltet. Kjøpte også dørstopper og oljefilter x 3 siden det var halv pris i forhold til merkeforhandler.
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget Per Yngve Berg

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 100
Sv: Dynamoreim og Strammehjul
« Svar #2 på: Fr.,15,Februar,2008,16,28 »
Klintberg&Way i Asker.
1997 TJ 2,5 liter

Utlogget Thorvald

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 27
Sv: Dynamoreim og Strammehjul
« Svar #3 på: On., 5,Mars,2008,22,50 »
Har 99 mod 3.1 TD og har erfart det samme og skiftet som deg. Strammehjulet var litt slitt, men vibrasjon/lyd er der fortsatt,  opplever det mest når jeg står og stanger i kø! 
Nå har jeg kjørt med dette i 2 år og har ikke fått noen konsekvenser på motor av dette.  Prøvde med litt silikonspray på reimen og da forsvinner det for en kort tid, men det er neppe noen løsning.