Fikk gjort litt i dag også, samt fått et par utfordringer ekstra
- Montert oljetrykksgiver og vanntemperatursgiver til originale målere
- Ny termostat. Den gamle var på 82 grader, den nye på litt over 90
- Montert grillen og panserlås (sistnevnte har manglet på min bil)
- Ryddet bort alt av ledninger i motorrommet
- Prøvemontert radiator
Som nevnt i en tidligere post så ble radiatoren levert inn for montering av en termostat til en elektrisk vifte som hører med.
Bra arbeid
Termostaten er forresten til en Saab/Volvo.
Nedturen kom da jeg skulle sjekke klaringen på el-vifta (16" vifte) og vannpumpa. Der var det bare ca 9 cm klaring og full kræsj selvfølgelig.
Er det noe spesielt med min bil på dette området? Hvor mye plass har dere andre med 304?
Dette betyr at jeg enten må sette 16"-vifta litt offset for vannpumpa, dvs litt til siden for denne, noe som igjen betyr at jeg må lage et nytt vifteskjold i såfall. Alternativt kan kanskje to mindre vifter være bedre - da har man jo litt feiltoleranse hvis den ene skulle ryke. Hva anbefaler dere?