www.jeepclubnorway.no
Lokallag => Troms & Omegn => Emne startet av: oilar på To.,21,August,2014,19,12
-
Skal hugge min trofaste 1990 XJ men har 9 stk slike felger om noen trenger. Må jo bare ha 4 av dem selv for å kjøre til huggern, de 5 andre kan gis bort. Dekkene er ikke brukbare (Målselv).
(http://i.share.pho.to/1a271f94_c.jpeg) (http://pho.to/6pvDZ)
Å ja, mens jeg husker det så har jeg faktisk også et ubrukt pakningssett liggende (øvre) og ventilløftere som jeg aldri kom så langt som til å bytte (4.0L Limited m/Renix)
-
jeg vil gjerne ha. telefonnr? hvilken str er felgene?
-
Det er standard felger, det var 4 + reservehjul på bilen da den var ny og så kjøpte jeg nok 4 ekstra da jeg kjøpte bilen i 1997. Jeg mener det er 15 tommer.
-
ja jeg vil gjerne ha dem. kan hente dem i helga vist det passer?
-
Sendt deg PM :-) Hele bilen går forøvrig til Haldorsen på mandag.
-
Hvorfor hugges den?? Lurer på om jeg trenger meg delebil... :D
-
Den er jo gammel nå. En USA import, 1990 modell, 4.0L Limited som har gått ca 200000 miles. Den er ikke EU godkjent nå og jeg fant det heller lurt å bytte til en "ny" Jeep nå fremfor å koste masse på den. Går fint, men kjente feil er:
-Lekk radiator
-Lekk vannpumpe
-I hvert fall en lekk injektor (selve injektoren, ikke pakningene
-ABS systemet utkoblet og har vel aldri fungert i min tid. Feilkode antyder hjulsensor(er)
-Diverse oljelekasjer, fremme motor, bak motor, bak transfer
-Elektriske dørlås fungerer ikke mer, for svake
-Vindusheiser begynner å gå tregt
-Rust nede på venstre førerdør
-Dårlig funksjon på selvjusteringen bak i bremsetromler
Ellers er den ganske fin inni alderen tatt i betraktning. Har byttet ting på fremsete for å få helt skinn og nye dørkmatter matchende interiørfarge. Nesten ny bremsemaster, abspumpe og trykkbolle. Har som sagt liggende nye ventilløftere og et pakningssett øvre. Lyktene fremme er ettermonterte Hella tror jeg, stod sånne amerikanske sealed beam der opprinnelig. Bremseskivene fremme også byttet for 3 år siden og ny CV på mellomaksel for 3 år siden.
(http://i.share.pho.to/dfb51a43_c.png) (http://pho.to/6qTh2)
-
Ja, så glemte jeg å nevne at varmeapparatet gneller når det er kaldere enn 15 minus og at dynamoen er nesten ny, ditto batteriet (biltema). Og AC har aldri fungert. Mulig det ble nedtappet da den ble importert.
-
Uff, hadde jeg bare hatt plass skulle jeg hentet den hos deg, synd å hugge gode delebilen... :)
-
Du verden hvor mye ræl som samler seg opp etter noen år ;-)
(http://i.share.pho.to/cc51a97e_c.png) (http://pho.to/6rZwv)
-
Er det kufanger og lasteromsgitter til XJ? Hvis du ikke sender dette med bilen, så er jeg veldig interessert i å kunne komme til Målselv å hente noe av det...? Jeg samler jo på mye gammelt ræl... :) Er selve bilen forresten kjørbar?
-
Kufanger ja, Tok den av da BT ikke likte den for noen år siden, var da jeg skulle ha godkjenning for baksete. Men tror fangeren er reparert en gang på ene siden. Gitteret er fra den var på grøne skilt. Bilen går som en kule den, intet i veien med motor og gir bortsett fra oljelekkasjer her og der. Men som sagt ikke godkjent PKK, gadd aldri å vise den med alle lekasjene... Skal lure den ned til Haldorsen i Sørreisa på mandag.
-
Oilar, du har PM.
-
HardKåre, kufanger og gitter ligger her over neste helg. Så kastes det evt. Ditto pakningssett og nye ventilløftere.
-
Da kommer en kompis innom Moen på torsdag ettermiddag! :)
-
Takker for hjulene :)
-
Flott å bli kvitt slikt man ikke kan bruke selv :-) Bilen er nå levert Haldorsen og HardKåre henter noen deler. Da ble jeg kvitt det meste :-)
-
HardKåre. Han som skulle hente delene ringte akkurat da jeg var opptatt 20 minutter. Ringte han tilbake men fikk ikke noe svar så går ut fra at han er kjørt videre. Nåvel, sånn kan det gå :-)
-
Skal høre med en annen kompis i helga... :)
-
HardKåre, da er delene hentet av kompisen din:
-kufanger
-bagasjeromsgitter + 2 festebraketter
-et ubrukt kryss
-toppakningssett
-ventilløftere
-
Kult! :) Da må jeg få skrudd bilen sammen, så jeg kommer meg til BT på Finnsnes.
-
Takk skal du ha, oilar... :)
(http://i203.photobucket.com/albums/aa238/k_a_eriksen/Jeep/07CD9609-1A11-48BB-9A0F-1B1A8921036C.jpg)
Mulig det etterhvert blir to runde bøtter i front i tillegg, evt i stedet for, de to tusenmetrene på fangeren.
(http://i203.photobucket.com/albums/aa238/k_a_eriksen/Jeep/E0E879E5-1D5F-4754-9268-43FC950FE474.jpg)
-
Kult :-)
-
heisann. pa jakt etter felger til Plymouth barracuda 1968, er det noen som veit botsirkel.
og evt hvor breie dekk og felger eg kan ha pa en orginal bil ?
takker for svar
-
Kanskje litt feil forum for Barracuda... Men opprinnelig skal du ha 5x4" boltsirkel som er en ukurant boltsirkel å finne felger til. Derfor bygger mange om til 5x4,5" i stedet, som det finnes flust med til. Vet ikke om det kan være gjort med din allerede. Dekkbredden varierer med innpress på felgene, jeg har slotmags på min -65, og med min backspacing får jeg ikke plass til mer enn 215/70-14.