Skrevet av Emne: Lys problemer  (Lest 1855 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget jea

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 4
Lys problemer
« på: On.,20,Oktober,2010,18,37 »
Jeg har en cherokee sport 2,5d 98 mod, som har mistet baklys og parklys. Etter å ha sjekket alle sikringer å pærer, begynte feilsøkingen. Trodde at lysbryteren var problemet (trekk ut bryteren), skiftet denne men prob vedvarte. Til opplysing har jeg 12 volt inn på brytern, men ikke strøm nede på sikringen. Etter å ha lest endel inne på forumet her (som virker veldig bra) tror jeg feilen ligger i kjørelys automattikken. Skal visst være en boks med noen sikringer i, og et tillhørende rele(dette står også i instruksjons boka). Men hvor er boksen. Finner den iallefall ikke ved rattstammen, som d står den skal være. Har demontert d meste idash uten å finne boksen. Håper noen kan hjelpe med svar her.

Utlogget bmhe

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 41
Re: Lys problemer
« Svar #1 på: On.,20,Oktober,2010,20,14 »
...

Utlogget jea

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 4
Re: Lys problemer
« Svar #2 på: On.,20,Oktober,2010,21,05 »
Prøvd å søke?

http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,6713.0.html

Takker for tipset. Så dette innlegget igår, og ble veldig opptimist og tok nok en tur ut i garagen. Men tror dette gjelder bensin motor, tror det er der motorrommets sikringsboks er plasert på bensin utg. Er en plast boks bak luftfilteret på passasjerside hos meg og (ganske stor). Men tror ikke d er riktig. Ser ikke ut til å være noe man skal skru for mye på.. På min sitter sikr boksen i motor rom på motsatt side. Der ser alt ut til å være iorden, men for all del kan jo være no kluss der. Noen som evt vet hvilket rele der som kan være problemet. Eller har noen andre råd. Eu kontroll nærmer seg, hater el feil.
Dette med lysforsterker sett er nok  noe jeg skal montere ja. Men burde vel få fikset feilen med park/bak lys før dette monteres.

Utlogget xjrebel

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 673
  • 91 cherokee 4.0 H.O,98 cherokee 2.5 TD,81 CJ-7 4.2
Re: Lys problemer
« Svar #3 på: To.,21,Oktober,2010,19,36 »
Bilen min er en diesel og det er et relè i sikringsboksen som jeg fjerna,det er et lite relè plassert midt i boksen,det som er nærmest radiatoren ,kan ta et bilde imorgen.Sikringsboksen sitter på førersiden.Feilen på min bil var ikke den samme som på din,det var hovedlysa mine foran som ble borte,mens du har problem med parklys foran og bak,se litt på denne og tilsvarende.  http://www.cherokeeforum.com/f2/no-park-lights-63092/
Hvorfor sitte inne,når alt håp er ute?

Utlogget jea

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 4
Re: Lys problemer
« Svar #4 på: To.,21,Oktober,2010,23,47 »
Dette skal jeg sjekke nærmere. Takk for tips. Ellers har jeg lett videre etter den kjørelys boksen uten hell. Kanskje det er gjort en annen vri ang kjørelysautomatikken på min jeep. Leste langt ute i forumet her en som fant sitt rele ved hanskerom, har lett der idag og tror kanskje at kjøre lys relet er funnet, men er langt fra sikker fant ett rele med krympe strømpe på under ,inn imot hanske rommet (etter å ha tatt d ut). prøvde å følge kabel og tror den endte på en etter montert sikring ved sikringsboksen. Noen som har kjennskap til dette relet? Vet ikke jeg ,men baklysa min forsvinner nok antageligvis der de skal innom kjørelysautomatikken.

Utlogget Thor

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 49
Re: Lys problemer
« Svar #5 på: Fr.,22,Oktober,2010,13,41 »
Hadde problemer på 99 mod 2,5td for noen år siden. her er linken fra den gang. Kjørelysreleet hos meg, lå løst ved siden av hanskerommet(blått). Ettermontert i Norge og tilkoblingene ved sikringsboks under blir fort dårlige.

http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,1902.0.html

Utlogget jea

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 4
Re: Lys problemer
« Svar #6 på: Ma.,25,Oktober,2010,20,53 »
Fant feilen. Det var kjørelysrelet som hadde brent. Dette lå også hos meg under hanskerommet. Fikk koblet bort dette ,så var park og baklys iorden igjen. Takker for tips.