Skrevet av Emne: Caliper  (Lest 1543 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Caliper
« på: Ma.,29,April,2013,16,34 »
Bremser på YJ er sørgelige greier.   For tredje gang så henger caliperen på venstre side seg fast.   Den sitter bjønn, så bremsene går varme når du kjører og bremseeffekten er ustø.    Etter å ha tatt ut calipperen og satt den i benk, klarer jeg ikke engang å presse stempelet inn med stor skruetvinge.   Etter å ha kjørt stempelet ut av calipper ved hjelp av bremsevæske, ser jeg at det som vanlig er en kant av korrosjon på stempelet.   Selv pussing med smergel, innfetting med bremsefett og ny bremsevæske  hjelper lite.
Det er nesten farlig å kjøre med , da bremsene tar veldig ujevnt og vekselvis høyre og venstre avhengig av om den har rukket å kjøle seg ned eller ei.    Dette har som sagt skjedd to ganger før, så  da var det bare å dure ut tul Klintberg &Way, som skulle ha snøtt 1000 kr for komplett caliper, inkl bremseklosser.
Tar en halvtime å bytte, og plutselig har bilen jevne, sikre bremser igjen.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Geir G K

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 498
Sv: Caliper
« Svar #1 på: Ma.,29,April,2013,17,42 »
Har skjedd meg flere ganger også,  aldri har jeg fått til rehab på den caliperen,  så jeg kjøper også ny,  det rare er at det er den venstre min også! 
Geir Grov Kristiansen
Wrangler TJ  modifisert
Medlemnr 783

Utlogget Pettersen

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 419
Sv: Caliper
« Svar #2 på: Ma.,29,April,2013,18,50 »
Skjedd flere ganger her og, men på høyre side...
Trude: 98 XJ 2.5 med 2" heving, og 31". D30 Aussie Locker, C8.25 LSD <-- For tiden i dvale...

Jenny: 90 XJ 4.0, lekebil. Ribba for interiør og unødvendig utstyr, 2" heving, 31" BFG Mud. Snart 35"...

Celine: 97 ZJ 4.0, NP242, ARB fanger og sperrer, 31".

Utlogget ironside

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 39
Sv: Caliper
« Svar #3 på: Sø., 9,Juni,2013,10,44 »
Hva slags årsmodell er YJ'n din simon? På min 95 YJ er stemplene av plastikk = ingen korrosjon.

.. Men bremsene henger likevel  ;D