Skrevet av Emne: Procomp hevesett  (Lest 1435 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Fagelund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 160
  • medl nr 797
Procomp hevesett
« på: To.,10,Juli,2008,21,40 »
Hei
 Har montert 2,5" heve sett fra procomp, men så lurte jeg fælt på de spacerne til transferskidplata :P
Har sett flere bilder her på forumet med hevesett fra ome og de spacerne er mye lavere enn de som fulgte men procompsettet!

Er det en spes grunn til at disse er mye lengre? og hvilken funksjon har disse? Er de nødvendige i det hele tatt??
 ???

Takker for alle svar!!! ;D
medl nr 797

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: Procomp hevesett
« Svar #1 på: To.,10,Juli,2008,22,11 »
Sitat
Er det en spes grunn til at disse er mye lengre? og hvilken funksjon har disse? Er de nødvendige i det hele tatt??

De er nødvendig for at vinklene på mellomakselene dine skal bli riktig. Det viktigste er ikke lavest mulig vinkel, men at vinklene ved akslene og transferkassa er lik.

Det finnes også kiler til å legge mellom akselen og fjærene.

Om du ikke gjør dette riktig vil du få problemer med vibrasjoner i hele bilen.
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget BrorHund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 210
Sv: Procomp hevesett
« Svar #2 på: To.,10,Juli,2008,22,24 »
OME sine er 1". Ser ut som om de du har fått er 2". OME sine er dessuten mye mer "puck" lignende, dvs større diameter. Slik jeg har forstått det er det nok å senke transferen 1" ved montering av 2,5" hevesett, mens man ved montering av 4" hevesett og større, må ha slip yoke eliminator kit SYE for å ungå vibrasjon, og ved SYE er det ikke nødvendig med senket transfer, slik at man ivaretar størst mulig bakkeklaring.

Ps. Bare å kommentere hvis noe av dette var feil. Som nevnt er det slik jeg har forstått det...
88 YJ 4.2 Black on black!
2,5" OME, 2" BL & 33", Weber 32/36