Skrevet av Emne: Sivrt`s Jeep garage.  (Lest 133806 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Re: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #525 på: Ti., 7,Desember,2010,16,51 »
Har dukket opp en liten case her idag. De 2 boltene som fester styresnekka i bunnen burde ha vært litt lengre nå som de brakettene blir montert. Burde hatt bolter som er 1cm lengre. Problemet er at de er det jo ingen som har her i distriktet. Har sjekket på Würth, KSH og Stoa maskin uten hell.

Noen som vet hvor jeg kan få tak i 7/16" x 14 bolter i 100mm eller lengre?
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Re: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #526 på: Ti., 7,Desember,2010,20,17 »
Zachariassen Jernvare i Oslo burde fikse det, men synes boltbetegnelsen din var litt rar.  Du bør finne ut om det er UNF eller UNC bolt du skal ha, jeg regner med at du skal ha Grade 8 eller bedre kvalitet på boltene også.  Ring 22 35 48 88 eller jernzach@broadpark.no
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139

Utlogget Madbutcher

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 498
Re: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #527 på: Ti., 7,Desember,2010,21,30 »
jeg handla på wurth..

fulgte med nye bolter når jeg handla c-rok kittet også..


1990
2 door XJ 4.0l
32x11,5 kumho road venture kl71 

I got your Jeep thing...now it hurts when I pee...

http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=23833

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Re: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #528 på: Ti., 7,Desember,2010,22,06 »
Betegnelsen er 7/16" i diameter og 14 gjenger per tomme. Blir som M10 x 1,25 f.eks. Men de er UNC ja.

Var innom Würth idag og de hadde kun i 3" lengde, dvs ca 75mm. Da sjekket de hos Würth Oslo. Fulgte heller ingen lengre bolter med fangeren dessverre. Fulgte bare med bolter til krybbefestet som også var i feil dim ???
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Re: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #529 på: Ti., 7,Desember,2010,22,11 »
Fant ut av at jeg bare monterte dette sammen med de boltene som var der til styresnekka. Bare foreløpig altså.

Måtte file endel i 2 hull på passasjersiden for å få gjennom 2 stk 12mm bolter på brakettene. Hullet til venstre:


Braketten ferdig montert på førersiden. Bruker de 2 boltene til styresnekka og de 2 boltene til stab stag festet. Alle boltene er byttet til lengre tilsvarende brakett tykkelsen:


Krybba montert. Denne skal av igjen og hullene må files litt. Så blir det 12mm bolter her også for å få krybba mer stabil:


Måtte jo teste glassfiberdelen også:


Satte vinsjen løst oppå krybba og satte de nye Warn HID lyktene der de skal stå. De skulle ikke vært noe større, passer bare akkurat.:


Ble mye mye bedre om jeg skal si det selv. Får mer frem fronten på bilen og den nye fangeren passer bedre til dette karrosseriet som er noe rundere i kantene.
Bare synd jeg må avgårde i morgen, men er igang igjen før helgen.. Ellers må jeg si bolthullene i brakettene passet heller dårlig overens med de orginale. Måtte file vekk flere mm i 4 hull (de på sidene).
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Re: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #530 på: Ma.,13,Desember,2010,23,12 »
Her om dagen fikk jeg filt opp de 4 hullene lengst fremme på krybba så det ble plass til 12mm bolter der også.

Idag skred arbeidet enda litt videre, om enn noe senere enn jeg ville. Det viste seg at glassfiberdelen måtte tilpasses endel på noen plasser.

Først ble grillen og den ene lykten demontert for å trekke ledningsnettet til de nye Warn lyktene. Dette måtte gjøres nå siden grillen ikke kan fjernes med vinsjen på plass. Flyttet litt på kablene til KC lyktene, disse blir nå brukt til tåkelysene. Må bare flytte styrestrømmen fra fulltlys til park.
Når grillen var montert igjen borret jeg opp hull til fairlead`en og monterte den.
Så ble vinsjen boltet fast og det var tid for litt testing av glassfiberen. Den ville ikke på med rullene montert så de ble fjernet igjen. Fangeren ville fremdeles ikke på da den tok i boltene til vinsjen.
Da var det bare å frese bort litt glassfiber så den sklei forbi:


Når fangeren var på plass merket jeg opp slik at hjulbrønnen fortsetter forbi fangeren. Ble litt kapp her også:


Når det var gjort borret jeg hull til Warn lyktene i glassfiberen og krybba:


Med lyktene stappet i fant jeg ut av at det var jo ikke tilgang til å skru de fast. Glassfiberen gikk helt ned og bak til fremre travers. Så da ble det en tur i tenkeboksen. Fant ut av at jeg skulle skjære ut hull slik at jeg kunne få hånda og en skrallenøkkel gjennom.
Sånn ble det:


Det er jo ikke optimalt men blir ikke så synlig under der. Håpet på å få grunnet glassfiberen idag og flekke over med hammerlakk der det har blitt skrapt opp men det ble det ikke tid til.
Satser på å bli ferdig med diverse ledningsnett og muligens grunning i morgen.
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget svempa

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 255
Re: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #531 på: Ti.,14,Desember,2010,00,50 »
Blir bra det der :D

Den tommelen din ser ut til å være leddet begge veier ;D ;D
04 Dodge Ram HD QCSB 5.9 HO Cummins
03 Grand Voyager 2.5 crd 7s
90 GMC QCLB 6.2 detroit diesel
12 Yamaha Nytro MTX MCX 300

Japanese cars are like tampons...every pussy have one

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Re: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #532 på: Ti.,14,Desember,2010,22,04 »
Den kan bøyes nokså langt ja, he he. Kjekt når man skrur, he he ;)

Fikk nesten ferdig alt med ledningsnett til tåkelys og Warn HID idag. Mangler kun 2 stk ringkabelsko som passer på batteripolskoene.
Var ikke mye plass til overs rundt batteriet gitt. Men fikk montert modulen som kontrollerer den trådløse fjernkontrollen mellom batteriet og sikringsboksen.
Fikk også kortet inn jordingskabelen til vinsjen med ca 30cm. Flyttet styrestrømmen til det gamle KC ledningsnettet fra fulltlys til parklys og monterte styrestrømmen til Warn lyktene der også. Da kan jeg bruke ekstralyktene og tåkelysene når parklyset er på. Burde gå greit siden Warn lyktene er kjørelys og ikke kastere.

Pusset litt på kantene på glassfiberen også.
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget Mussa

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 188
  • 95" XJ 4.0L HO Limited
Re: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #533 på: On.,15,Desember,2010,00,35 »
Vanvittig tøff denne XJ`n din! Til stor inspirasjon!  :)
1995 XJ 4.0HO Limited
1990 Mazda Miata MuSsA Edition

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Re: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #534 på: On.,15,Desember,2010,23,10 »
Tusen takk Marius :D Morro å høre.

Håpet på å komme litt videre med fangeren idag men sånn ble det ikke dessverre. Ble ordning med ved ++ istedet. Får komme sterkere tilbake tenker jeg.. ;)

`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget Madbutcher

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 498
Re: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #535 på: To.,16,Desember,2010,13,51 »
Tusen takk Marius :D Morro å høre.

Håpet på å komme litt videre med fangeren idag men sånn ble det ikke dessverre. Ble ordning med ved ++ istedet. Får komme sterkere tilbake tenker jeg.. ;)


viktig å ikke fryse også.. så ved er viktig ;)


1990
2 door XJ 4.0l
32x11,5 kumho road venture kl71 

I got your Jeep thing...now it hurts when I pee...

http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=23833

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Re: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #536 på: Fr.,17,Desember,2010,22,45 »
Det er sant. Må jo ha det litt komfortabelt her ;)

Fikk testet Warn lyktene idag etter kabelsko var montert. Blir nok godt nok lys i de ja, he he.. Skal legge ut en liten filmsnutt etterhvert.

Borret hull til skiltet i glassfiberen og sparklet opp hullene der Go Berserk merket satt. Pusset over fangeren først med 230 papir, deretter 400 papir.
Klar for grunning:


Etter en kjapp runde med degreaser og et strøk grunning:


Når det andre strøket med grunning hadde tørket godt ble det litt degreaser innvendig også. Så ble det lakkert sort silkematt innvendig:


I morgen blir det våtsliping av grunningen med 1000 papir og lakkering  ;D
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Re: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #537 på: Lø.,18,Desember,2010,22,05 »
Ble våtsliping med 800 papir idag istedet. Hadde ikke 1000 liggende og gadd ikke å stikke nedover kun for det.
Men resultatet ble ikke så verst selv om da.. Ikke et eneste sig faktisk, ganske fornøyd med det siden dette ikke akkurat er mitt felt kan man si.

Etter 1.strøk, dekket bra denne lakken:


Close up etter 4 strøk lakk:


Ferdig lakkert fanger:




Ble fornøyd med tanke på at denne ble grunnet og lakkert med sprayboks. Kjøpte lik lakk som på bilen, lakkode PX8.

Tok også å flekket opp skrapene krybba hadde fått etter prøvemonteringene med hammerlakk.

I morgen satser jeg på å få montert sammen alt inkl lykter.

`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Re: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #538 på: Sø.,19,Desember,2010,19,10 »
Idag ble det montering av glassfiberdelen, Warn HID lyktene og fairlead`en. Wohoo!

Godt fornøyd kan man si. Nå må fronten senkes litt igjen. Det får jeg ta litt etterhvert..

Noen bilder av det ferdige resultatet:








Litt bedre angrepsvinkel her ja. Blir enda bedre når jeg får meg vinsjtau og montert Go Berserk fairlead.


Liten test av Warn HID og parklys. Tåkelysene er bare plassert der foreløpig. Disse skal festes og kobles opp når jeg kommer meg hjem igjen.


God jul og godt nytt år alle sammen.
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget Geir G K

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 498
Re: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #539 på: Sø.,19,Desember,2010,19,15 »
Knall bra,  følger med på garasjen din  og er imponert over det du får til!   :)
Geir Grov Kristiansen
Wrangler TJ  modifisert
Medlemnr 783