Idag ble det bare litt småpusling med XJ`n..
Monterte lengre stålomspunnede lufteslanger til bakaksel, transferkasse og girkasse.
Kjøpte 8mm stålomspunnede bensinslanger (3x1m) på Biltema og et par luftfilter beregnet på veivhusventilasjon. Måtte skjøte slangen til transferkassen for å få denne høyt nok i motorrommet.
Ville ha disse lufteslangene lenger pga dyp gjørme eller vading.
Byttet på bakakselen først, denne er 6mm innvendig. Satte på slangeklemmer på begge sider så de ikke skal bli revet av. Denne slangen muliggjør mer flex uten å nappe av slangen.
Monterte luftfiltrene i toppen av torpedoveggen. Borret hull og satt inn popnaglemuttere. Brukte sånne klemmer med gummi og bolter til å feste filteret til torpedoveggen. Ble nokså bra synes jeg. Disse filtrene er nokså like til open air filteret jeg har montert..
Oversiktsbilde av motorrommet:
Tidligere stoppet lufteslangene i toppen av converterhuset. Skal ikke mye til før det hadde kommet gjørme eller vann opp dit. Bare en 80-90cm eller noe sånn
Har litt mer å gå på nå. Alt er festet med slangeklemmer forresten.