Skrevet av Emne: Sivrt`s Jeep garage.  (Lest 133828 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Utlogget C3

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 565
    • Hjemmeside
Re: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #195 på: Sø.,19,Juli,2009,16,44 »
Ikke ofte man ser en Grand Cherokee som er hevet, kult!!  :)
Medlem nr: 931
Lokalkontakt Troms og Omegn

2011 Wrangler JK Sahara
2009 Wrangler JK Rubicon
1998 Wrangler TJ Sport

Følg med på C3´s Rubicon Garasje

http://www.c3foto.no

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Re: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #196 på: Sø.,26,Juli,2009,23,03 »
Takk for det C3. :)

Fikk endelig gjort litt mer med Ulven idag med god hjelp av Nils og Bjørn Arild..

- Fjernet longarms og brakettene til disse og montert crossmember til trasnfer ferdig.
- Demontert begge demperne bak.
- Demontert Procomp bremseslangene rundt om.
- Demontert den ene bladfjøra bak, den andre er halvveis av, litt trøbbel med fremre feste på den.
- Demontert hele forstillingen med aksel, kontrollarmer x 4, fjører og dempere, styring og trackbar.

Så det går ihvertfall fremover, men mye gjenstår...

Det neste nå er å montere en annen foraksel med alt som er fjernet og bytte siste bladfjør bak. Etter det er den kjørbar og skal ikke gjøres noe med før den nye Jeepen er "ferdig" til Jeepchallenge..

Et par bilder fra dagen


« Siste redigering: Ma.,27,Juli,2009,21,11 av sivrt »
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Re: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #197 på: Ma.,27,Juli,2009,21,14 »
Fikk hjelp av Bjørn Arild idag også og fikk gjort litt til..

- Montert `95 foraksel med alle 4 kontrollarmene, drivaksel, bremseslanger, dempere, fjører, trackbar og styring.
- Renset opp gjengene på U-boltene til bladfjørene og festet passasjersiden til bakakselen.

Må finne noen muttere til styringen samt klammer og end links til stab staget.. Men det går ihvertfall fremover

Og ja, bremsene skal overhales før salg.





`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Re: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #198 på: Ti.,28,Juli,2009,21,53 »
Ble gjort noen småting idag også gitt..

- Ble ferdig med styringen, ferdig dratt til med splinter.
- Monterte stab staget med nye foringer, mangler fortsatt end links.
- Fikk demontert den siste bladfjøra, måtte kappe litt for å komme til mutteren med en fastnøkkel. Mutteren ligger i en slags boks på utsiden av rammevangen. Den hadde løsnet i sveisen og bare snurret. Dette skal fikses før salg.
- Fant frem en orginal bremseslange til bakakselen.
- Ordnet litt småting innvendig, deksler o.l.

Noen bilder:

Stabstag montert med nye foringer.


Ulven på bakken igjen foran




Legg merke til forskjellen mellom 35" og 215 dekkene ;D


Det neste nå blir å få sveiset fremre festet til bladfjøra på fører siden så jeg kan få den på hjulene igjen. Når den ruller er det klart for å begynne på den nye ;)
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Re: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #199 på: Ti.,28,Juli,2009,21,55 »
Må også minne på eventuelle kjøpere hvilket vognkort denne Jeepen har ;D



Kan jo også nevne at Ulven blir lagt for salg med disse felgene som den står på i de siste bildene. Men da med brukte 31" AT dekk montert.

Muligens blir også Warn fangeren foran montert igjen før salg da denne har den i vognkortet samt at noe annet frister. Vinsjen følger derimot ikke med.

`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Re: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #200 på: On.,29,Juli,2009,23,02 »
Fikk ikke gjort så veldig mye på Ulven idag dessverre.

Men har da fått lagt om hjulene fra 215/75-15 til 265/75-15, dvs til ca 31" Fikk tak i noen Dunlop dekk til en grei pris med endel mønster igjen.
Felgene de står på er 8 x 15" med "riktig" innpress i forhold til bredderne. Dekkene er ca 0,5 - 1 cm innenfor bushwackerne..

Ble endel bedre dette..
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Re: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #201 på: To.,30,Juli,2009,18,39 »
Fikk montert bladfjørene, demperne igjen idag og hjulene. Satte den ned igjen på hjulene, ble ikke altfor galt. Ikke som jeg er vant til å se den men men..

Ble ihvertfall god plass til dekkene med bushwackerne, selv med orginal høyde på fjørene.

Noen bilder fra idag..






`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Re: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #202 på: Ma., 3,August,2009,21,27 »
Da var Ulven offisielt pensjonert fra sine tjenester

Den har nå byttet plass med en yngre og bedre modell her i shop`en på Flåklypatoppen auto...
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Re: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #203 på: Ma., 3,August,2009,21,35 »
NyUlven garage

Ulven er død, lenge leve Ulven. Jeepen som går..

Idag begynte jobben med å bygge opp den nye Ulven på tunet. Litt småtrøbbel ble det men ikke de verste tingene.

Her er utgangspunktet:


Er litt jobb før disse passer på:




Bladfjørene er så godt som montert:


Åpnet opp diffen bak og fant ut at det ikke er diffbrems på denne Chrysler 8.25 akselen. Synd men ikke noe som ikke kan gjøres noe med på sikt Ellers ingenting stålspon eller noe annet, kun fin olje.


Så begynte moroa....

En av boltene til øvre demperfestet knakk, resten fikk masse rustløser og får stå i fred til i morgen:


Det ene festet til demperen på akselen knakk også der gjengene slutter. Godt jeg har reserveaksler:


U-Boltene viste seg å være for korte til Trailmaster fjørene. Den ene knakk også, så nye må bestilles.


Ellers en nokså god dag. Bremserørene på akselsiden løsnet fint og ingen problemer med boltene til bladfjørfestene i rammevangene, disse har en tendens til å ruste og krangle litt..

Prosjektet fortsetter i morgen.
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Re: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #204 på: Ti., 4,August,2009,15,04 »
En liten oppdatering her sånn midt på dagen..

- Fant noen U-Bolter som jeg kunne bruke midlertidig, nye er bestilt hos Bgnor.
- Byttet bremseslangen bak, gikk uten problemer.
- Prøvde å demontere demperne, resultatet ble 3 av 4 bolter knekt:pissed:
- Byttet lufteslangen til akselen til en som er 1m lang.
- Rengjort diffen og montert diffdekselet igjen.
- Monterte hjulene igjen så jeg kan begynne på fronten.

Noen bilder fra sålangt idag:






`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Re: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #205 på: Ti., 4,August,2009,22,35 »
Litt av det som ble gjort idag etter forrige innlegg:
- Demonterte dempere, fjører, stab.stag end links, bremseslanger og nedre kontrollarmer.
- Monterte Procomp forlengede bremseslanger.
- Monterte Trailmaster nedre kontrollarmer.
- Monterte Teraflex budget boost og 1" hjemmelaget spacer.

I morgen fortsetter jeg med de øvre kontrollarmene, trackbar, fjører og dempere. Har kjøpt ny trackbar fra Rockcrawler som er til 5-8" løft, kun hul der gjengene er ellers solid hele veien. Det fulgte også med nytt trackbar feste mot rammevangen. Poly foring i akselenden og johnny joint i andre enden.

Et bilde av fronten etter endt arbeidsdag:
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Re: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #206 på: Ti., 4,August,2009,22,36 »
I morgen kommer det også en kjekk sak til her i garasjen... Tipp den som vil, er på 3 bokstaver 8)
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Re: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #207 på: Ti., 4,August,2009,22,59 »
ARB?

Blir det ikke long arm på nye ulven?
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Re: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #208 på: On., 5,August,2009,09,09 »
ARB?

Ikke umulig ;)

[/quote] Blir det ikke long arm på nye ulven?
[/quote]

Det blir longarm, men ikke tidsnok til Jeepchallenge dessverre. Den eneste grunnen til det er at jeg vil få hevesettet i vognkortet først. Når man monterer LA kitet må man kappe vekk de orginale festene til de nedre kontrollarmene.
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Re: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #209 på: On., 5,August,2009,14,41 »
En liten oppdatering i pausen her på Flåklypatoppen Auto..

- Øvre kontrollarmer er byttet til Trailmaster.
- Trackbar er demontert og festet til den nye Rockcrawler trackbaren er montert.
- Trailmaster fjøra på førersiden er montert.
- Styrestag og styredemper er demontert for å montere Trailmaster fjøra på passasjersiden.
- Alle 4 orginale breddere og plastinnerskjermer er demontert.

Noen bilder av den nye Rockcrawler trackbaren til 5-8" løft..




`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.