Skrevet av Emne: Sivrt`s Jeep garage.  (Lest 133777 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #165 på: Ma.,23,Mars,2009,00,30 »
Med auto kasse ja og `98...

We have a winner!

Tror ikke det finnes så mange av denne på denne kanten av dammen. ;D
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget Sverre

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 373
    • Sverres garasje
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #166 på: Ma.,23,Mars,2009,08,12 »
Gratulerer! Det kryr ikke akkurat av disse nei. Hva er planene for denne? Flytte over alle gromdelene fra Ulven? Eller kommer det noe morsomt på til-salgs-lista di når slakten begynner?
2004 WJ 2,7 CRD Overland
X-Jeeps: 98 TJ 2,5 (31") - 97 TJ 4,0 (33") - 99 XJ 2,5td (31") - 88 XJ 4,0 2dr (33") - 88 XJ 4,0 (31") - 00 XJ 2,5td (30") - 95 XJ 4,0 (31") - 95 XJ 2,5td (stock)

Utlogget Halvard

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 257
  • Gi Gass
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #167 på: Ma.,23,Mars,2009,08,21 »
Oi.
Nå kjente jeg at jeg ble helt dårlig i magen! Visste ikke at det fantes en eneste av de i Norge. Det nærmeste jeg har kommet er Tyskland, men da var det omtrent 200 K for å få den inn i Norge. Litt misunnelig nå kjenner jeg! Si ifra hvis du vet om fler...
85 CJ7 304 Garage
You know you drive a CJ when you treat your gauges like they are ex-wives: While you do have to pay attention to them on occasion, you know they are a bunch of lying b*tches that are not to be trusted

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #168 på: Ma.,23,Mars,2009,11,19 »
Takker.. ;D

Den er endel skadet på passasjersiden og taket, men ikke verre enn at det kan fikses på sikt.

Planen er å sette alt fra Ulven over på denne ja og få det i vognkortet der også.
Men er litt usikker på om jeg skal beholde 35 tommerne eller gå ned igjen til 33". Det er kostbart å oppgradere såpass at akslene holder med 35".

Denne har Chrysler 8.25 bakaksel da, den er jo litt kraftigere enn Dana 35.

Hva som selges eventuelt vet jeg ikke enda. Det er jo 2 sånne jeeper her nede til også vettu.. ;)

Vet ikke om en eneste jeg heller Halvard, bortsett fra min ;D ;D ;D ;D
Bilder kommer!
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget Halvard

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 257
  • Gi Gass
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #169 på: Ma.,23,Mars,2009,11,24 »
Har du planer om å få dekka godkjent også?
Jeg klarer ikke å bestemme meg for om neste innkjøp blir XJ eller YJ. Foreløpig vet jeg bare om en XJ godkjent med 33" i Norge, men uansett hvor fin
den er så går det ikke an å gi 197 000 for en 97 2.5 TD som har gått 200K... Ønsker at neste bil skal være helt godkjent, og da er det vanskelig å ha XJ som utgangspunkt...
85 CJ7 304 Garage
You know you drive a CJ when you treat your gauges like they are ex-wives: While you do have to pay attention to them on occasion, you know they are a bunch of lying b*tches that are not to be trusted

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #170 på: Ma.,23,Mars,2009,11,27 »
Tror ikke det går å få det godkjent lenger på XJ dessverre.. Derfor har man orginalhjul liggende i tilfelle 8)
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #171 på: Ma.,23,Mars,2009,11,53 »
Spec:

- `98 mod Jeep Cherokee Sport.
- Sort med grått/sort "two tone" interiør.
- 2 dørs utgave m/ ventilasjonsvinduer i orginalsotede bakruter.
- 5 seters personbil.
- A/C
- 4.0 High Output
- AW-4 automatkasse.
- Np 231 Transferkasse.
-Dana 30/Chrysler 8.25 med 3.55 giring.
- Hvite blinklys og markeringslys.
- Open air filter, custom made.
- Throttle body spacer.

Ellers foreløpig kliss orginal, ihvertfall en liten stund før delene fra Ulven finner veien over

Noen interiørbilder foreløpig. Skal få tatt noen bilder utvendig også idag..











« Siste redigering: Sø.,26,April,2009,09,09 av sivrt »
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

renegade

  • Gjest
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #172 på: Ma.,23,Mars,2009,12,59 »
Takker.. ;D
Den er endel skadet på passasjersiden og taket, men ikke verre enn at det kan fikses på sikt.

Er det "skytebilen" du har fått tak i ?
Det stod en 2-dørs på en parkeringsplass inni Bærum.
På nabotomta pågikk det sprengningsarbeider.
Det gikk ikke bra...

Hvis det er den, så har det vært karosseribytte på den, du finner 2 chassisnummer på den.


Utlogget thaugen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 150
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #173 på: Ma.,23,Mars,2009,13,01 »
Tipper det har vært karosseribytte på den i bykle...

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #174 på: Ma.,23,Mars,2009,16,29 »
Det er nok den ja. Har vært karrosseribytte på den. Står som `89 i vognkortet men det er en `98..
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget Skywalker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 471
  • Space cowboy
    • -Cherrox-
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #175 på: Ma.,23,Mars,2009,16,33 »
Er det "skytebilen" du har fått tak i ?
Det stod en 2-dørs på en parkeringsplass inni Bærum.
På nabotomta pågikk det sprengningsarbeider.
Det gikk ikke bra...

Hvis det er den, så har det vært karosseribytte på den, du finner 2 chassisnummer på den.
Går det an å gjøre karosseribytte på en XJ? De er jo unibody, så hvordan får man da det til?

Ellers var det vel så godt som ingen '97-'01 2-dørs XJ solgt i Europa. Til Norge var det aldri del av det normale importprogrammet, så de få som evt. dukker opp er vel gjerne flyttegods, parallellimport eller slengere på annen måte. Rett og slett kuriosa. Gratulerer med ny Ulv.
Jeep!

Hadde den vært til å slå på hadde det fulgt med hammer!
Ex-JEEP: '98 Cherokee/XJ 4.0 Ltd. (solgt oktober 2012)
JCN #741

renegade

  • Gjest
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #176 på: Ma.,23,Mars,2009,16,34 »
Det er nok den ja. Har vært karrosseribytte på den. Står som `89 i vognkortet men det er en `98..

Broder'n og jeg var å prøvekjørte den uka før den ble "noe" bulkete.
Det var en feil på den, et av rørene til A/C'en hadde blitt gnagd hull på.  A/C'en virka derfor ikke.
Det var lett å se, var foran på høyre side i motorrommet.

Bortsett fra det, så virket den tight & fin.

renegade

  • Gjest
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #177 på: Ma.,23,Mars,2009,16,38 »
Er det "skytebilen" du har fått tak i ?
Det stod en 2-dørs på en parkeringsplass inni Bærum.
På nabotomta pågikk det sprengningsarbeider.
Det gikk ikke bra...

Hvis det er den, så har det vært karosseribytte på den, du finner 2 chassisnummer på den.
Går det an å gjøre karosseribytte på en XJ? De er jo unibody, så hvordan får man da det til?

Ellers var det vel så godt som ingen '97-'01 2-dørs XJ solgt i Europa. Til Norge var det aldri del av det normale importprogrammet, så de få som evt. dukker opp er vel gjerne flyttegods, parallellimport eller slengere på annen måte. Rett og slett kuriosa. Gratulerer med ny Ulv.


Ikkeno problem med karosseribytte, en bytter bare over alt det mekaniske fra den gamle.
Så kommer tilsynet og slår inn nytt nummer, det gamle nummeret blir stående som referanse.

Men en må jo ha en grunn, typisk kollisjonsskade, brann, osv.

Utlogget thaugen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 150
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #178 på: Ma.,23,Mars,2009,18,22 »
89 modellen var kollisjonskadet, 98 modell ble tatt inn fra USA, gammel motor, gir og bakaksel ble montert, bilen ble godkjent, og 98 modell drivverk ble montert tilbake.
Kongebil!

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #179 på: Ma.,23,Mars,2009,22,45 »
Dette var morro å høre gutter.. Gøy med litt historikk om nyvogna. Visste om karrosseribyttet men ikke noe mere enn det. Takket være dere vet jeg nå litt mer, takk for det..
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.