www.jeepclubnorway.no
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:
Endelig oppe igjen!
Hovedside
Hjelp
Logg inn
Registrer
www.jeepclubnorway.no
»
Modeller
»
YJ
»
Ombygging fra (4.2L ) AMC 258L6 til ( 5.2L ) 318i V8
« forrige
neste »
Skriv ut
Sider:
1
[
2
]
Til bunnen
Skrevet av
Emne: Ombygging fra (4.2L ) AMC 258L6 til ( 5.2L ) 318i V8 (Lest 6426 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
simon
Get a life!!
Innlegg: 1265
Re: Ombygging fra (4.2L ) AMC 258L6 til ( 5.2L ) 318i V8
«
Svar #15 på:
Ti., 6,Mars,2012,17,07 »
Jeg synes 999 kassa er ganske dårlig mt hvordan den girer osv.. Knut sa at en av de beste effektene av å bytte til 350/350 var en mye bedre girkasse....
Loggført
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)
Rolf Von Ausfahrt
304 CID
Innlegg: 79
Re: Ombygging fra (4.2L ) AMC 258L6 til ( 5.2L ) 318i V8
«
Svar #16 på:
On., 7,Mars,2012,07,59 »
...men vil ei 350 kasse passe til min 318, og så er det vel ei ganske kort pakke på Wranglern' som gjør at endel kasser blir for lange?
Har allerede papirer på dette motorbyttet og håper å slippe å gå en ny runde med BT på dette.
Takker for alt av tilbakemeldinger!
Loggført
simon
Get a life!!
Innlegg: 1265
Re: Ombygging fra (4.2L ) AMC 258L6 til ( 5.2L ) 318i V8
«
Svar #17 på:
On., 7,Mars,2012,08,29 »
Papirer på motorbytte er verdt mange kr og timer.
Og ja, det er _veldig_ viktig å få det så kort som mulig. Orginal lengde er jo egentlig for lang som den er. SYE-kit og eventuelt baksaksel med høy pinjong gjør livet lettere (og dyrere).
Loggført
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)
Rolf Von Ausfahrt
304 CID
Innlegg: 79
Re: Ombygging fra (4.2L ) AMC 258L6 til ( 5.2L ) 318i V8
«
Svar #18 på:
On., 7,Mars,2012,08,58 »
Har du forslag til kasse, som passer både i bil og på motor?
Loggført
Rolf Von Ausfahrt
304 CID
Innlegg: 79
Re: Ombygging fra (4.2L ) AMC 258L6 til ( 5.2L ) 318i V8
«
Svar #19 på:
On., 7,Mars,2012,11,35 »
Ser at originalkasse til -96 Grand Cherokee ( 318MPI ) er en 44RE.
Noen som vet om denne passer i, eller blir for lang i en Wrangler YJ?
Loggført
willysM38
304 CID
Innlegg: 179
Re: Ombygging fra (4.2L ) AMC 258L6 til ( 5.2L ) 318i V8
«
Svar #20 på:
On., 7,Mars,2012,11,48 »
hei du ,, bruk motor fra 93-95 mod grand ,, med rh 44 ,, letter å koble opp
Loggført
Rolf Von Ausfahrt
304 CID
Innlegg: 79
Re: Ombygging fra (4.2L ) AMC 258L6 til ( 5.2L ) 318i V8
«
Svar #21 på:
Ma.,19,Mars,2012,15,51 »
Taskker for tips Erik, ser ut som det går i den retningen ja...
Loggført
willysM38
304 CID
Innlegg: 179
Re: Ombygging fra (4.2L ) AMC 258L6 til ( 5.2L ) 318i V8
«
Svar #22 på:
Ma.,19,Mars,2012,16,41 »
lag nye motorfester , flytt den litt ekstra frem , sett på ell vifte , ,,
Loggført
Rolf Von Ausfahrt
304 CID
Innlegg: 79
Re: Ombygging fra (4.2L ) AMC 258L6 til ( 5.2L ) 318i V8
«
Svar #23 på:
Ti.,20,Mars,2012,01,28 »
Festene ligger i esken og radiator med el.vifte er planlagt. Flytting skal skje.
Nok engang, takk for tips!
Loggført
Rolf Von Ausfahrt
304 CID
Innlegg: 79
Re: Ombygging fra (4.2L ) AMC 258L6 til ( 5.2L ) 318i V8
«
Svar #24 på:
To.,26,Juli,2012,19,11 »
Da er det vel bare å hoppe i det sure eplet og restarte prosjektet. Ber derfor om solide tips til hvilken V8, med hvilken aut.kasse som er greit å få tak i og montere inn i Wranglern.
Jeg vil ikke ha for mye elektronisk dilldall, men god brum-brum og driftsikkerhet.
Delene jeg sitter på legges ut for salg etter sommerferien.
Dersom noen har mulighet for å bistå som konsulent underveis hadde det vært glimrende. Bilen står og skal skrues på Hvam/Kjeller.
På forhånd takk for svar og fortsatt god sommer!
Loggført
Skriv ut
Sider:
1
[
2
]
Til toppen
« forrige
neste »
www.jeepclubnorway.no
»
Modeller
»
YJ
»
Ombygging fra (4.2L ) AMC 258L6 til ( 5.2L ) 318i V8