Skrevet av Emne: D35 m 4.88 giring og ARB vurderes solgt  (Lest 3255 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
D35 m 4.88 giring og ARB vurderes solgt
« på: To.,15,Januar,2009,07,12 »
Jeg lurer på å bytte fra D35 til D44 eller F8.8.

Så D35 bakaksling fra Wrangler TJ vurderes solgt.

Akslingen har ARB sperre, 4.88 dreving, nye lagere og tettninger og komplett bremse overhaling. Alt ca 1 år gammelt.

Hva er denne verd...gi bud.
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: D35 m 4.88 giring og ARB vurderes solgt
« Svar #1 på: Lø.,17,Januar,2009,20,06 »
haha, riktig du har ikke peiling ;)

Kjapt summert så er det deler for ca 13000 kroner, kjøpt fra USA med dollar kurs 7. Sikkert enda litt skal du kjøpe fra BG- nor eller 4x4 supply. I tillegg kommer montering på 3000- 4000.
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: D35 m 4.88 giring og ARB vurderes solgt
« Svar #2 på: Lø.,17,Januar,2009,20,09 »
Jeg fikk 7.000,- for min et par år tilbake....
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: D35 m 4.88 giring og ARB vurderes solgt
« Svar #3 på: Lø.,17,Januar,2009,20,10 »
Som sagt vet ikke hva jeg kan ta. Akslingen selges ikke hvis jeg taper altfor mye.
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: D35 m 4.88 giring og ARB vurderes solgt
« Svar #4 på: Lø.,17,Januar,2009,23,09 »
Tror ikke man kan forvente mer enn mellom 6 og 8 tusen litt avhengig av hvor mange som ønsker en slik aksel. Mener Stein sin stod til salgs en liten stund før den gikk.

Taper, det gjør du uansett på den. Ønsker man seg en del mer, så kommer man opp i en prisklasse hvor mange andre alternativer burde vurderes av eventuelle kjøpere.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget ola.....

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 4
  • V8,Roofrack,2"lift
Sv: D35 m 4.88 giring og ARB vurderes solgt
« Svar #5 på: Ma.,19,Januar,2009,19,12 »
Passer denne til en Grand Cherokee 96 mod? må ei itilfelle bytte giring på akslig fremme også?

takk

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: D35 m 4.88 giring og ARB vurderes solgt
« Svar #6 på: Ti.,20,Januar,2009,11,23 »
mener på den fysisk passer ja, giringen fremme må også byttes, men om 4.88 er riktig vet jeg ikke, hva slags maskin og dekk har du?
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: D35 m 4.88 giring og ARB vurderes solgt
« Svar #7 på: On.,21,Januar,2009,21,47 »
4.88 utveksling tror jeg blir totalt feil uansett hva slags motor og giringer du har fra før av. Hvis ikke du har en ZJ som ruller på 35" dekk  eller større ;D

ZJ 4.0liter som det er mest av har vel 3.54 utveksling originalt med AW4 kassa. Har du derimot en 2.5 liter med diesel, (for de kom vel ikke med bensin) så er det muligens 3.73 originalt, men uansett så er hoppet til 4.88 alt for høyt.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget holter

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 10
Sv: D35 m 4.88 giring og ARB vurderes solgt
« Svar #8 på: To.,29,Januar,2009,17,50 »
hei.
jeg kan kjøpe den for 6000,

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: D35 m 4.88 giring og ARB vurderes solgt
« Svar #9 på: Lø.,31,Januar,2009,21,48 »
6000 gir den ikke vekk desverre. Hvis du vil ha ARB koster kun sperra 8000 inkl moms fra Quadratec og det er med rabatt. http://www.quadratec.com/products/16100_208.htm

Så skal jeg gi en prisantydning må det bli bud over 8k selv da er det ikke sikkert jeg selger...
« Siste redigering: Ma., 2,Februar,2009,07,01 av sandviper »
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: D35 m 4.88 giring og ARB vurderes solgt
« Svar #10 på: Lø.,31,Januar,2009,22,27 »
Ett tips vil være å sjekke ut dette med ABS.
Forran veit jeg at knoklene er forskjelige om bilen har abs eller ikke. De som har abs har ett litet styrehull til braketten til absføleren. De bilene som er levert uten ABS mangler dette hullet. Hullet til skruen til braketten er der, men det er ikke gjenget opp. så om man kjøper en aksel uten ABS til en bil som skal ha det, så må man belage seg på å bytte over knokkel husene.
Bak, etter som jeg kan huske, så er ikke dette ett problem. Annet enn at stikkakslene må ha ABS ring på seg. Føleren her sitter inni tromlen, og her mener jeg det var klart for føler.

Jeg har nemlig gjort denne jobben både forran og bak en gang, og kom over dette lille problemet. Er ikke veldig mye ekstra jobb, men greit å være klar over. ellers går tiden gjerne fort.

Sperrer er rått, ARB er konge, og 4.88 er ett must på TJ 2.5 liter med 33" dekk.
Dessuten er det mye billigere å kjøpe en komplett aksel og bytte selv, enn å kjøpe delene og få det satt opp.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: D35 m 4.88 giring og ARB vurderes solgt
« Svar #11 på: Fr., 6,Februar,2009,22,57 »
Og jeg kan tilby løs 4.88 dreving foran med ARB sperre for 3000,- Da får du full pakke for underkant av 10k!! Det er billig !!! Derveingen og sperra har sitti på bilen ca 20.000 km!

PS! Drevingen passer kun TJ Dana 30 !! Sperra skal gå til alle Dana 30 akslinger fra 1971 og opp.... ( ifølge BG Nor...!

Mitt sett er foreløpig solgt !!
« Siste redigering: Ma., 9,Februar,2009,18,53 av Stein-K »
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Neowulf

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 159
  • Æ e ikke trøtt å dessuten e blodsukkere på topp
Sv: D35 m 4.88 giring og ARB vurderes solgt
« Svar #12 på: Lø., 7,Februar,2009,22,09 »
ser du har skrevet full bremseoverhaling , er den konvertert til skiver eller er det bøttebrems?

er interisert om jeg får tak i combo'en SK nevner hær.

MVH
Vegar

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: D35 m 4.88 giring og ARB vurderes solgt
« Svar #13 på: Ti.,10,Februar,2009,15,08 »
Bøtter, byttet alt bortsett fra sylinderene som var i bra stand.
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Birkelandjeep

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 407
Sv: D35 m 4.88 giring og ARB vurderes solgt
« Svar #14 på: Ti.,10,Februar,2009,17,57 »
Sitat
Ett tips vil være å sjekke ut dette med ABS.
Forran veit jeg at knoklene er forskjelige om bilen har abs eller ikke. De som har abs har ett litet styrehull til braketten til absføleren. De bilene som er levert uten ABS mangler dette hullet. Hullet til skruen til braketten er der, men det er ikke gjenget opp. så om man kjøper en aksel uten ABS til en bil som skal ha det, så må man belage seg på å bytte over knokkel husene.
Bak, etter som jeg kan huske, så er ikke dette ett problem. Annet enn at stikkakslene må ha ABS ring på seg. Føleren her sitter inni tromlen, og her mener jeg det var klart for føler.

Jeg har nemlig gjort denne jobben både forran og bak en gang, og kom over dette lille problemet. Er ikke veldig mye ekstra jobb, men greit å være klar over. ellers går tiden gjerne fort.

Sperrer er rått, ARB er konge, og 4.88 er ett must på TJ 2.5 liter med 33" dekk.
Dessuten er det mye billigere å kjøpe en komplett aksel og bytte selv, enn å kjøpe delene og få det satt opp.

Akslingene dine har ABS, stikkakslingene har ABS-kransen, og føleren mener jeg står på plassen sin, bare med klipt ledning. (så disse må evnt ny) så er det avklart  ;)
TJ Sahara 1997
JCN Medlemsnr 600