Ferdig
Det gikk stort sett greit. Det var den ene muttern som jeg feilaktig sagde av som skaffet meg litt trøbbel. Jeepen er skrudd sammen, dødgangen i rattet er borte og prøvekjøringen nå ikveld viser at jeepen er litt mer retningsstabil. Den er vel egentlig helt okay, men jeg tror jeg skal spandere på meg en liten forstillingskontroll, dvs justering av spissing på verksted.
Jeg er godt fornøyd med delene bortsett fra styredemperen. Jeg trodde jeg hadde kjøpt en Moog-styredemper. Den jeg fikk var uten merke, produsert i Mexico (i likhet med mange MOPAR-deler), men styredemperen og boltene som fulgte med passer nok bedre til eldre jeeper hvor styredemperen skrus fast gjennom et hull i styrestaget, som feks KJ og ZJ. Uansett, nå står den provisorisk montert på jeepen min inntil jeg enten forlanger en ny eller skaffer noen bolter som passer (til min mutterløse Jeep).
Det var nok litt overkill å bytte styredemper og paralleløstag med tilhørende endeledd fordi disse delene var det mange km igjen på. Det hadde nok vært tilstrekkelig å skifte styrestaget med indre og ytre endeledd.
Avtrekkeren fra Bilxtra til kr 389 var genial. Enkel å bruke. Jeg brukte den på samtlige fire endeledd siden jeg skulle sette på nye endeledd. Hvis jeg skulle ha demontert endeleddene for senere montere de igjen, ville jeg ikke brukt avtrekkeren fordi gummimansjettene ryker med avtrekker. Da ville jeg kun brukt hammer, men ikke på det indre endeleddet på pitmanarmen.
Nye stag var også med på å gjøre jobben enklere fordi jeg slapp å slite med endeledd fastrustet i stagene. Det gjorde også det mulig å justere spissingen ganske nøyaktig ved å stille opp nytt og gammelt stag med endeleddene påmontert før jeg satte de nye stagene på jeepen.