Skrevet av Emne: Justering av Lockdown innslag  (Lest 5486 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget jeepgc96

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 10
Sv: Justering av Lockdown innslag
« Svar #30 på: Lø., 8,Desember,2012,03,02 »
Noen som kan forklare kort og greit hvordan lockdown fungere?

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Justering av Lockdown innslag
« Svar #31 på: Lø., 8,Desember,2012,16,20 »
Den korrekte betegnelsen er nok Lock-up (converter clutch engaged, converter lock-up clutch).
Converteren låser seg slik at den oljebaserte kraftoverføringen blir fast som om det var en mekanisk clutch.
Dermed blir det mindre tap i kraftoverføringen og dermed litt lavere turtall og forbruk.
« Siste redigering: Ma.,10,Desember,2012,17,06 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Justering av Lockdown innslag
« Svar #32 på: Sø., 9,Desember,2012,23,06 »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Justering av Lockdown innslag
« Svar #33 på: Ma.,10,Desember,2012,17,08 »
kort og grei forklaring: Et slags hydraulisk stempel i converteren presser mot en lamell som låser de to converterhalvdelene sammen nesten som en konvensjonell clutch.

Glemte jo bilde av min mystery switch  :)

« Siste redigering: Lø., 5,Januar,2013,21,09 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.