Skrevet av Emne: Justering av Lockdown innslag  (Lest 5488 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Re: Justering av Lockdown innslag
« Svar #15 på: Sø.,24,Juni,2012,00,16 »
Hei,
Jeg fikk en kjempebra beskrivelse av "Chryslercrap" over mail med bilder og greier,  du kan høre med ham, hvis ikke så har jeg mailene jeg fikk av ham, de kan jeg bare videresende til deg, kan ikke tro han har noe i mot det, veldig enkel oppkobling dette, men du må ha en motstand på 33 Ohm, jeg har et par motstander som ble til overs om du er innterisert.

Utlogget findaname

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Re: Justering av Lockdown innslag
« Svar #16 på: Sø.,24,Juni,2012,21,35 »
Heo Cat-vi

Kjempebra tilbud. Jeg skulle gjerne ha motstanden. Jeg har fulgt med en del innslag vedrørende lockup-override switch og vet at Chryslercrap har kommet langt med å lage en switch. Jeg trodde ikke den var helt ferdig.

Er det virkelig så enkelt som å "bare" sett inn en motstand og en bryter, et eller annet sted? Til og med jeg skulle kunne klare dét:)

Hilsen

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Re: Justering av Lockdown innslag
« Svar #17 på: Sø.,24,Juni,2012,23,21 »
det er virkelig så enkelt, det som tar litt tid er å trekke ledningene fint så de ikke synes noen steder, hverken koblinger eller ledninger, eneste "drawback" er jo att man bør huske å slå av bryter når man senker farten igjen, lurer på om jeg skal koble opp en diode som lyser når lock-up er aktivert, skulle være grei skuring. Bare gi meg din adresse så skal putte en motstand i en konvolutt.

Utlogget findaname

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Re: Justering av Lockdown innslag
« Svar #18 på: Sø.,24,Juni,2012,23,40 »
kjempesnillt av deg.

Bor på Østlandet. Mailadressen er sammacd@hotmail.com.
Sende meg en email så sender jeg postadressen.
Jeg betaler gjerne for motstanden. Ikke umulig at jeg ønsker litt mere veiledning av deg - detaljert fremgangsbeskrivelse:)

Kanskje jeg har noen deler som DU trenger også:)



Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Justering av Lockdown innslag
« Svar #19 på: On., 3,Oktober,2012,17,09 »
Flere som har montert eller forsket på saken ?  :)

Hva skjer forresten om man har bryter på når man setter den i D eller ved lav fart i 1 gir ?
« Siste redigering: On., 3,Oktober,2012,17,12 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget Melhus

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 34
Sv: Justering av Lockdown innslag
« Svar #20 på: On., 3,Oktober,2012,18,27 »
Heisan!
Joa jeg har hatt den montert siden juli - og det kom virkelig til nytte på feriereisen i sommer.

Om du glemmer å slå den av f.eks. Om du må bremse på grunn av kø eller noe annet merker du det kjapt iom at den holder seg i siste gir låst.... Det blir som å kjøre en manuell bil og sette den i 5 gir...
Det skrangler no fælt...

Men på langtur i fart mellom 75-110 sparer du 1,5-2 desiliter drivstoff på mila.

Enkel inst. - tok meg 10min
99' WJ 3,1 Limited 265/65-17

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Justering av Lockdown innslag
« Svar #21 på: On., 3,Oktober,2012,19,38 »
Høres flott ut, da blir det ut på langtur snart  :)
Kanskje det tross alt er mulig å komme ned mot 0,8.
Det laveste jeg hittil har målt over en lengre strekning er 0,9 og da tok jeg det relativt forsiktig med gassen.

Det beste er vel å montere med bryter med lys når den er på ? Hvis sådan bryter finnes.
« Siste redigering: On., 3,Oktober,2012,19,43 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget Melhus

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 34
Sv: Justering av Lockdown innslag
« Svar #22 på: On., 3,Oktober,2012,20,55 »
Det viktigste er å montere den lett tilgjengelig . . .
Jeg monterte min i askebegeret for å unngå å drille da brytere som ev kan limes er håpløst å finne... Dog har jeg allerede en slik til de nye lysene.

Jeg monterte sammen med Chrystlercrap og vi valgte uten lys for å ikke lage feil spenning, men det finnes selvfølgelig med lys som har egen strømpool.

Så lenge du har bryter, litt ledning og 33ohm motstand går det lett. Og jeg kom ned på 0,8 til tider ja.... Men i 100-110 området er den suveren... Der sparer du fort 2-3 desiliter
99' WJ 3,1 Limited 265/65-17

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: Justering av Lockdown innslag
« Svar #23 på: On., 3,Oktober,2012,21,05 »
Var inne på tanken å koble inn en lysdiode om kan sladre om lock-up er aktivert montert på dashbordet et sted, tenkte å gjøre det på den enkle måten uten ekstra rele for dioden men er litt skeptisk til å koble opp noe strømførende som kan kødde til signalet inn på hjernen, en bryter med lys i vil ikke fungere for meg da jeg har monter bryteren i midtkonsollen i underkant av lokket til cd platerommet, synes det var et greit sted da den er innen rekkevidde uten å må bevege handa bort fra midtkonsollen, men noe lys der vil ikke gi noen fordel da dette er utenfor synsvidde. Tror jeg skal leve "problemet" og bare nyte det lave turtallet :)

Utlogget Melhus

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 34
Sv: Justering av Lockdown innslag
« Svar #24 på: On., 3,Oktober,2012,21,15 »
Kjøper du en bryter med diode som har egen stømforsyning land du jo plukke opp en diode på Biltema som du trekker ledning fra dioden til bryteren...
Vurderte det samme selv men har glemt å slå av bare 1. gang etter jeg monterte den...
99' WJ 3,1 Limited 265/65-17

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Justering av Lockdown innslag
« Svar #25 på: On., 3,Oktober,2012,21,57 »
hmm hvor ble det av bildet tro ?
« Siste redigering: Fr.,23,November,2012,17,12 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget Melhus

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 34
Sv: Justering av Lockdown innslag
« Svar #26 på: On., 3,Oktober,2012,22,24 »
Det var litt voldsomme brytere de der da.... De har sånne mindre firkantede med en liten diode i midten - med rund sokkel.
99' WJ 3,1 Limited 265/65-17

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Justering av Lockdown innslag
« Svar #27 på: Fr.,23,November,2012,03,15 »
Og der var mystery-switchen installert hos meg også, og den funket til og med  :)
Takk til cat-vi for all "motstand"  :)
Jeg tok av hele midtkonsollen for å legge ledningen, like greit det da fikk jeg sett åssen det så ut under der  :) Der var iallefall sensoren til airbagene.
Ikke så mye jobb å få av midtkonsollen, men tiden går jo da.

Nå har ikke motorlyden lengre overtaket nesten hele tiden, og forbruksmåleren viser nå også tall under 10 innimellom, selv i høyere fart.

Men skulle gjerne ha hatt bremsefunksjonen, det blir litt slitsomt å sitte med fingeren på knotten hele tiden når det kan være forhold som tilsier hurtig stopp.

Monterte denne vesle saken bak girvelgerne. Siden det er en uttrekksbryter så er faren langt mindre for utilsiktet tilslag.
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/Strombryter/Uttrekksbryter-43024/

« Siste redigering: Fr.,23,November,2012,03,43 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Justering av Lockdown innslag
« Svar #28 på: Fr.,23,November,2012,17,08 »
Og den funker på 3. giret også, så kan man switche på i området 50-60 km/t der turtallet ellers er noe høyt.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Justering av Lockdown innslag
« Svar #29 på: To., 6,Desember,2012,21,10 »
men husk å slå av O/D når man vaker i området 50-60, for hvis O/D kobler inn så kobler den ikke ut hvis farten senkes når lock-up er innkobla.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.