Vedr. å bytte lager i løpehjulene:
Husk for all del at det er venstregjenger på boltene
I forbifarten er det lett å glemme men det står iallefall både i delelista og i manualen side 9-42. 47 Nm moment forøvrig.
Borr ut de 4 sveisenaglene eller hva det nå kalles med 8 mm bor, og splitt halvdelene forsiktig med meisel.
Dra ut lageret fra den delen det blir sittende igjen i (brukte biltemas eminente men dyre utdragersett).
Se bilde nederst.
Monteres sammen med korte 8 mm unbrakobolter, låsemuttere og evt. loctite ?
Lageret er da et SKF (evt. FAG) 62304-2RS1 som ikke er av de billigste (+/- kr 300 + mva) så man kan like godt bestille komplette hjul fra ytlandet om man har tid. Men disse har faktisk rimeligere alternativ
http://www.ish.no/default.pl?showPage=23 NKE lager til 168 + mva.
Jeg får høre med min lokale lagerpusher, siden Biltema ikke har dette lageret som måler 20x52x21 mm.
Men rimelig på ebay om man trenger mange i slengen
http://www.ebay.com/itm/FAG-62304-2RSR-Deep-Groove-Bearing-20mm-X-52-X-21-NEW-/270800089093?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f0cf17005www.kulelager24.no har til kr 270 inkl. mva. Lageret ligger ikke i nettbutikken så gjør følgende: "Du kan bestille et antall 6208 2RS til 270,- og betale disse, som har samme pris. Skriv i kommentar at det du skal ha er 62304 2RS."
Opel Frontera har tydeligvis 2,5 VM diesel, her en som har gjort samme operasjonen
http://www.forum4x4.org/threads/115630-Probleme-galet-courroie-accessoires Snakker De fransk ? Bare dumt å sveise dem sammen igjen, kanskje man skal bytte lager en annen gang også.