Jeg byttet begge HUBene igår. Egentlig en grei jobb. Har du byttet klosser og skiver tidligere, vet du jo hvordan det er å demontere caliperen med klosser,(de hang jeg opp i spiralfjæren med stips) og da er det bare hubene igjen. Selvfølgelig satt de 3 skruene sinnsykt fast, spesielt på Hø side der slarken var. Det gjorde det jo ikke enklere at de "prismelignende" boltehodene var rustne, og at det ene ble rundt.
Disse bolthodene er jo 13 mm 12-kant på WJ, muligens 12,5 mm (1/2") på tidligere modeller.
Mine var også rustne, løsningen ble jo at jeg banket på 1/2" eller tilogmed 12 mm tror jeg på de som var mest rustne. Da satt jo pipa som et skudd og alle løsnet. Fikk nye bolter rimelig fra jeep4x4center.com
Mange pipesett har 12-kantpiper, mitt gamle Luna-sett hadde 12-kant mm og mitt gamle Biltema-sett hadde 12-kant tommer. Greit nok.