Personlig syns jeg Jeep GC er såpass behagelig å kjøre at jeg bytter neste gang med en gang ulyden kommer. Jobben er jo så enkel.
Jeg byttet begge HUBene igår. Egentlig en grei jobb. Har du byttet klosser og skiver tidligere, vet du jo hvordan det er å demontere caliperen med klosser,(de hang jeg opp i spiralfjæren med stips) og da er det bare hubene igjen. Selvfølgelig satt de 3 skruene
sinnsykt fast, spesielt på Hø side der slarken var. Det gjorde det jo ikke enklere at de "prismelignende" boltehodene var rustne, og at det ene ble rundt. Det endte med at jeg måtte bruke vinkelkutteren. Da jeg terset ut på Hø side, falt HUBen fra hverandre.
Det viser hvorfor hjulet virket som om det var løst...Etterpå var lyder og følelsen av at bilen "flyttet" seg litt ut ved sakte fart i sving, borte.
Nå står bare kuler,stag og styredemper for tur...Kvier meg litt for bærekulene. Noen som vet om alt må demonteres igjen?(HUB) Virker litt kontete å komme imellom...