Hei
Æ sku i lange tider kjøp mæ en Landcruiser, men da det dokka opp en veldig fin å skambillig WJ i hjemmbyen bodø, så va egentlig valget enkelt!!
Så nu e æ den lykkelige eier av en 1999 mod Jeep WJ med 3.1TD, limited og 5 seta. Kjørelengden e på akseptable 185 tusen å bilen har desverre Quadra-TrackII, (Men da kan man jo pakk inn ARB
)
Æ e KOK førnøyd me bilen så langt, overtok den i går. Men det e litt småbugs, derav den lave prisen.
-Varmesete på venster side virka ikke
-Mangla ei pære i dashen,
-En diskant skurra
-I dag så slutta memoryen på sete å funk, pip bare når æ trøkk på den.
-Litt tungstarta, mulig slappt batteri evt også dårlige glødeplugga.
-Å så bruka motoren vestnokk vann.
Mye bagatella, men dette me at motoren bruka vann e jo det værste av det. Forige eier sa at dette beynnte i februar, og at dem måtte etterfyll vann i ekspansjonstanken kvær 2/3 uke.
Lampa som indiker lavt nivå i ekspansjonstanken lys heilte tia uansett.
I ekspansjonstanken så e det litt sot/olje/avleiringa, men motorolja e svart å fin.
Bilen ryk ikke når æ kjør (i alle fall så har den ikke røke det lille æ har hadd den) å under pådrag kommer det bare nån svarte poff i fra KCR boksen.
Når bilen står på tomgang en 10-15 minutta kan den beynn å ryk litt kvitt, men overhode ikke så kvitt som æ mein den burde ha gjort dersom den bruka vann, det e heller ikke den typiske søte lukta av røyken.
Nån som har nån gode forslag???
Mein å ha lest fleire som har plagdes med avdampning i fra ekspansjonstanken pga dårlig lokk/tanke, samt at æ mein å ha hørt om nån som har vært plaga me en vannavkjølt oljekjøler som lak litt olje inn i vannet?? E det sånn på WJ??
Kordan e turboen på denne?? Oljekjølt eller e det vann/oljebybrid å mulig slakk i denne???
E det Intercooler på bilen??
Å sist men ikke minst, e det nån som har erfaring me å juster turbotrøkk å større eksos på WJ (synes KCR boksen gir mye røyk å lite anna)
Å sist men ikke minst: Æ har hadd bilen i 2 daga nu å e som sagt KOK FØRNØYD!!!!! GROM VOGN!!!