Om man ikke har gjort det, finn fram greasepressa først som sist. Blir litt forundret når noen her skriver at de har et problem med styring, som løser seg ved smøring.
Dette er ingen Corolla, her skal det smørest. Kjører man mye, er det god investering å smøre flere ganger i året. Viktigste punktet er øvre opphengskuler.
Og er man av en eller annen grunn ute med drivakslene, sjekk om nedre opphengskuler også har uttak for smørenippel(det står da en blindplugg skudd i hullet). Skru isåfall ut nippelen fra de øvre kulene, sett disse midlertidig inn i de nedre og pump inn grease, før blindplugger settes tilbake. Da gir du sikkert de nedre ekstra 50 000km om dette ble gjort tidlig nok.
På min ZJ var det nedre controll arm(bærearm) bak, som var hovedsynderen når bilen måte kontinuerlig korigeres på rattet, men jeg skiftet utslitte styreledd, bærekuler ø/n, stabstagforinger f/b samt nedre bærearmer og trackbar foran., uten at den ble noe særlig bedre. På PKK ble det avslørt at det var ene bærearma bak. Når den ble skiftet, ble endelig bilen noenlunde grei å kjøre.(ikke Bmw, nei).
Lykke til med feilsøkingen, og husk at det er neppe bare en feil......