Skrevet av Emne: Råd etter tilstandssjekk/verksted å anbefale for WJ?  (Lest 5848 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Utlogget JGC_tech

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 387
Sv: Råd etter tilstandssjekk/verksted å anbefale for WJ?
« Svar #15 på: On., 4,Juni,2014,21,47 »
Har noen et verksted i Oslo-området å anbefale? Helt enig i at det er galskap å betale Bergheim eller tilsvarende masse penger (i alle fall når konklusjonen er så vag).

Hvis du leiter etter noe i Oslo-regionen, så anbefaler jeg deg å ta kontakt med verkstedet til Autonova på Alnabru.
Butikken deres er flyttet på Lørenskog, men selve Verkstedet er igjen på Alnabru.

Kan særlig anbefale en fyr som heter Jack Hagen. Veldig flink kar, som driver mye med Jeep og andre Chrysler-maskiner. Hele verkstedet driver 99% med amcars.



Når diffa dine er sånn etter 1 år, så er det nok servicen sin feil. Feil oljer på diffene.
Det er nesten så du bør få bytta olja på girkassa di på nytt og, hvis de tukla med dette på Bergheim før du tok over bilen..... For der er det faktisk kritisk at du bruker riktig olje, og vanlig Ford/Chevy olje er IKKE ok i en Jeep/Chrysler automat. Feil olje sliter ned kassa svært raskt, og den girer heller ikke særlig pent.

Jeep/Chrysler skal ha ATF+3 eller 4 godkjent olje... merk deg + tegnet. Man leser bak på flaskene div spesifikasjoner, og Chrysler ATF+3 og 4 er en egen spesifikasjon.
Rimelig Valvoline ATF+4 olje får du feks på Steinar Stolen på Lørenskog.... mente det var rundt 80kr litern der, hvis du skal skifte eller etterfylle selv en gang.
« Siste redigering: On., 4,Juni,2014,21,50 av JGC_tech »
Eat, sleep, drift!
- 96 Jeep Gr. Cherokee Laredo 4L
- 12 Pongratz L-AT400
- 93 JZX90 Toyota Mark II, 1JZ-GTE
x - Volvo 940 GL
x - Volvo 740 GL/TIC, Godkjent ombygget med 233hk/387nm

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Råd etter tilstandssjekk/verksted å anbefale for WJ?
« Svar #16 på: On., 4,Juni,2014,22,37 »
Har problemer med å få verksmester på et lokalt verksted til å forstå åssen fram og bakdiffen til WJ med quadradrive funker, vedr. bremseprøver ved EU kontroll.
De kjører jo nemlig hjulene på samme aksling motsatt vei fordi det er 4WD, og det liker ikke lamellene i Quadradrive-diffene overhodet.
Tydeligvis er det svært ukjent at 99-04 modellene av WJ har dette hydrauliske diffbrems/sperre-systemet.
Har forklart det flere ganger men han svarer i hytt og gevær, hver gang  :)
Tror jeg må forklare det skriftlig. Og bygge om til 2WD før neste EU-kontroll, med svær plakat på dashbordet "Dette er en 2WD Jeep!".
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.