Det ligger noen youtube snutter ang. hjullager bak til WJ (ligger linker her et sted), og så har jeg noen bilder i en annen tråd ang. samme prosjekt.
Unngå iallefall å kappe for mye i akslingen når lageret skal av
Fun
Pressringen sprakk lett etter et kutt med vinkelsliperen i den og meisel etterpå. Trenger ikke bore. Må ha liten diameter kutteskive her.
Jeg fikk tips om at det bare var å varme opp det nye lageret og pressringen litt så ville de gli lett på igjen uten hydraulisk presse.
For sikkerhets skyld la jeg akslingene i fryseboksen natta over også.
Men allikevel var det bare såvidt jeg fikk banka det nedpå med et langt stålrør.
Kanskje fordi jeg banka både lager og pressring på samtidig, såvidt jeg husker. Eller kanskje husker jeg feil
Så presse er definitivt å anbefale. Det er jo en kjapp jobb for den som styrer pressa.
Husk å fette inn lagrene, selv om de er oljesmurt fra diffen. Eller kanskje fettet holder olja vekk ?
Diffolja vil dessuten renne ut om du ikke jekker opp en side om gangen, men jeg skifta diffolja samtidig.
Husk forskjellig lengde på aksling på hver side
Om det har vært lekkasje bak så er nok bytte av handbremsesko smart, mine var gjennomtrukne av olje, iallefall ene sia.
Ble andre boller med nye sko, hadde dårlig effekt av handbrekket.