Originaltermostat er 80. Men finnes i 82 også.
Jeg har brukt 88 gr om vinteren i mange år (men bruker originalpakninga da jeg syns den passer bedre).
Men skikkelig varmt blir det bare om varmeregisteret er rent. Og blend doors er OK.
Kanskje noe elektronikk som kan svikte også på Limited/Overland.
Kun om man drar tung henger i bakker så må man sette inn sikringa til el-vifta igjen (forutsatt at viskosevifta er OK da).
Noe jeg fikk erfare da jeg dro en drøyt 2 tonns bilhenger opp til fjellet i desember.
Glemte å sette inn sikringa først, oppdaget det når nåla var godt over 100 grader.
Med sikringa inne vil jo el-vifta gå stort sett hele tiden med 88 gr termostat så da går vinninga fort opp i spinninga for vanlig kjøring.
Fikk også for høy temp for noen år siden da jeg tok piruetter på isen = høyt turtall og ingen kjølende fartsvind.
Så ja det ideelle hadde vært en termostatbryter til el-vifta med ca 90 grader innslagspunkt istedenfor 85-86 eller hva det nå er originalt.
Kanskje det går an å koble inn en ekstra motstand eller noe, med bryter.
Men den styres vel av ECU eller lignende.
Hei Har et lite forslag til dere ang den vifte kontrollen ,
Dette er noe som jeg egentlig hadde tenkt å ha på 6,5td chevy for å få igang kjøling litt tideligere , men er fint brukende til å forsinke kjølingen å
Vifte kit - Kjøpte mitt på rock auto med ser dem har det på ebay og . Greit med "push in sensor" så slipper dere på koble dere inn på kjølekretsen.
http://www.ebay.com/itm/Engine-Cooling-Fan-Controller-Temperature-Switch-HAYDEN-3647-/252016295263?hash=item3aad577d5f:g:fKwAAOSwT6pVl6qc&vxp=mtrMed denne løsningen så er det bare å trykke på en bryter når dere ønsker å ha "Vintermodus" , muligens kansje dere slipper å¨endre termostat da dette utsetter el viften til øsnket temp og dermed opnår høyere temp på kjølevannet ,
Samt at dere har full kjøle effekt når dere trenger det;)
Vet ikke om jeg fikk til å legge ut den tegningen jeg rablet sammen , ligger som vedlegg.
Mvh
Mr.C