Jeg har nøyaktig samme problem som deg. Det jeg har gjort, og funnet ut, er at dieselen på mystisk vis blir dratt ut av fuelrailen gjennom returen. Jeg monterte en klar slange mellom filteret og retur-røret som går tilbake til tanken, og når bilen har stått parkert i oppoverbakke (med fronten høyest) så forsvinner dieselen i den klare slangen. Ingen diesel renner ned via tilførselsslangen, for der har jeg satt inn en enveis-ventil.
Jeg har også prøvd å bytte den svarte plast-T-en på filteret, uten at det hjalp i det hele tatt. Vurderer nå å sette inn en elektrisk ventil som stenger for returen når jeg slår av tenningen, tror det er det eneste som kan funke. Det må jo være en lekkasje et sted, men jeg gir opp å finne ut hvor den er. Har byttet absolutt alt i hele dieselsystemet bortsett fra høytrykkspumpe og lavtrykkspumpe.
Alle o-ringer og rør, filter, injectorer, slanger er byttet. Tomgangstrykket på railen min er 281 bar, så det tyder på at den er i orden antar jeg.
Den bruker også endel mer diesel enn jeg hadde forventet. Snittet over et år ligger på 11,5/100 km. Da er mesteparten landeveiskjøring. (Kjørecomputeren viser konsekvent 1,3 l/100km mindre enn realiteten , det er en gjenganger på alle disse bilene.)