For å si det enkelt så må du kjøpe nye felger der du får med Tüv papirer.
Felgene du får da har et klistermerke med navn og nummer festet på dem, du får også med et dokument som forteller at nettopp denne felgtypen har blitt testet og at tüv garanterer at nettopp denne felgen er trygg i trafikken sammen med visse dekkstørelser.
Disse testene koster mye penger for produsenten. Disse pengene vil jo produsenten tjene inn igjen, og da med profitt. Derfor er det ikke mulig (så vidt jeg vet) å fa tak i et sånt papir uten at man også kjøper felgen.
Husker ikke helt hva det står i papirene til hevesettet, men har du OME eller procomp så trenger du ikke tenke så mye på det, så lenge du har felger med tüv (som du uansett må ha).
Tror jeg hadde vist bilen med orginal dekk for å få mangellappen ut av verden. Man kan regne med at felger med tüv, omlegging av dekk og sjermbreddere som passer til kan komme opp i 15000 kr (i Norge)
i tilegg kommer drevet og speedo kontroll. Det er heller ikke sikkert at de har delen i butikken (kan da ta litt tid)
Uansett er det bare å stå på og smøre seg med myyyyyyyyyeeeeeeeeeeee tolmodighet.
God jul Jeep'ers! og spesielt til fellow Jeep'ers som også er på jobb julaften