Sett inn sitat
Så hvis en kjøper heving fra usa kan en regne med og krangle med BL??jeg regnet litt på det,og er rundt halv pris nå som $ er så lav.
En annen ting også,på de som var billige så det ut til og være en utbedrings fjær bak,er bra nok??vil ikke ha en bil som er lavere bak.
Ikke bare krangle, men sannsyneligvis vil du ikke klare å få det godkjent. Så råttent er systemet til BT. Og prisberegningen din får jeg ikke helt til å stemme...
Ta et
2,5" Emu sett som selges i Norge MED papirer for 7-8000,-
Samme settet koster i statene 700$ * 6 kroner + 25% mva = 5250,- Så legger du på frakt ca 1000,- og differansen blir 750 - 1750,- For den summen får du med papirer som gjør at bilen blir godkjent på BT kontra at du må kjøre "ulovlig" i fremtiden og kan få problemer med EU-kontrollen hvert andre år, samt evnt tekniske kontroller langs veien..... I tillegg kan du få avkortning i premien ved en event ulykke ( Ikke hørt om det enda, men forsikringselskapene har mulighet til å gjøre det ) Bare for å spare en tusenlapp!!!
Men ja, kjøper du et billig hevesett for at bilen skal bli stor og ikke bryr deg om egenskapene og lovligheten, så får du mye billigere hevesett fra andre siden av dammen.
Prisene jeg har tatt med her er for TJ og du har vel YJ, men forskjellene blir like. Det du sier med ekstra fjærblad for bak er et "Add a` Leaf". Denne er for å rette opp signe bakfjærer og for de med Hardtop / mye last bak slik at den ikke skal henge med rumpa.