Skrevet av Emne: hevesett fra usa  (Lest 1567 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget valdres

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 166
hevesett fra usa
« på: Fr.,10,August,2007,19,55 »
noen som vet om man får med godkjenningspapirer hvis en bestiller fra 4wd.com??har lest at det er noe tull også nå.dollaren er jo så lav,så noe må man spare.
Don`t park your japanes car behind me!!park it in tokyo

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: hevesett fra usa
« Svar #1 på: Fr.,10,August,2007,20,13 »
Tidligere fikk du kjøpt Skyjacker hevesett fra statene med TÜV papirer, men så solgte de for lite av det og de gadd ikke å oppdatere TÜV papirene da hevesettet ble erstattet av et nytt og bedre sett.

Det er så vidt jeg vet kun i Norden og Tyskland at disse papirene forekommer og her er prisene relativt like. Du kan sikkert spare en snau tusenlapp hvis du handler i Tyskland.....

Problemet til 4WD.com er netthandelen deres. Ringer du dem, så er det ingen problemer!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget valdres

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 166
Sv: hevesett fra usa
« Svar #2 på: Lø.,11,August,2007,10,56 »
Så hvis en kjøper heving fra usa kan en regne med og krangle med BL??jeg regnet litt på det,og er rundt halv pris nå som $ er så lav.
En annen ting også,på de som var billige så det ut til og være en utbedrings fjær bak,er bra nok??vil ikke ha en bil som er lavere bak.
Don`t park your japanes car behind me!!park it in tokyo

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: hevesett fra usa
« Svar #3 på: Lø.,11,August,2007,17,40 »
Sitat
Sett inn sitat
Så hvis en kjøper heving fra usa kan en regne med og krangle med BL??jeg regnet litt på det,og er rundt halv pris nå som $ er så lav.
En annen ting også,på de som var billige så det ut til og være en utbedrings fjær bak,er bra nok??vil ikke ha en bil som er lavere bak.

Ikke bare krangle, men sannsyneligvis vil du ikke klare å få det godkjent. Så råttent er systemet til BT.  Og prisberegningen din får jeg ikke helt til å stemme...

Ta et 2,5" Emu sett som selges i Norge MED papirer for 7-8000,-

Samme settet koster i statene 700$ * 6 kroner + 25% mva = 5250,- Så legger du på frakt ca 1000,- og differansen blir 750 - 1750,- For den summen får du med papirer som gjør at bilen blir godkjent på BT kontra at du må kjøre "ulovlig" i fremtiden og kan få problemer med EU-kontrollen hvert andre år, samt evnt tekniske kontroller langs veien..... I tillegg kan du få avkortning i premien ved en event ulykke ( Ikke hørt om det enda, men forsikringselskapene har mulighet til å gjøre det ) Bare for å spare en tusenlapp!!!

Men ja, kjøper du et billig hevesett for at bilen skal bli stor og ikke bryr deg om egenskapene og lovligheten, så får du mye billigere hevesett fra andre siden av dammen.

Prisene jeg har tatt med her er for TJ og du har vel YJ, men forskjellene blir like. Det du sier med ekstra fjærblad for bak er et "Add a` Leaf". Denne er for å rette opp signe bakfjærer og for de med Hardtop / mye last bak slik at den ikke skal henge med rumpa.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget valdres

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 166
Sv: hevesett fra usa
« Svar #4 på: Ma.,13,August,2007,22,46 »
Du har så rett,det er mye bedre og kjøpe i Norge.har bestemt meg for det nå.hevesettet er til en xj,solgte yj forrige fredag og kjøpte xj lørdag.
Måtte ha en mere prakrisk bil snufs!!!
Så nå må jeg ringe bgnor vel.sitter 31x10,5 trexus hjul på den,men subber litt.
Don`t park your japanes car behind me!!park it in tokyo