Skrevet av Emne: El.feil på Jeep Grand Cherokee  (Lest 1793 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget xzone

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 15
El.feil på Jeep Grand Cherokee
« på: To., 9,Juli,2009,20,56 »
Hei

Har problem med at all eletronik i bakluken er helt død.
Vindu som kan kan åpnes\varmetrådene\sentrallåsen og vindusviskeren virker ikke.
Har sjekket alle sikringer som jeg kan finne og alle er ok.
+
Hvis noen har noen tips om hva som kan være defekt hadde jeg blitt veldig glad, kan det være noen releer ?
Disse tingene går vel ikke på samme sikring ?
Noen tips?

Har også problem med at hvis front lysene står på blinker blinklysene veldig fort, tar jeg av frontlysene virker de helt fint.

Tips taes imot med Takk.!

Ha en fin sommer

Utlogget Ambu

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 119
Re: El.feil på Jeep Grand Cherokee
« Svar #1 på: Fr.,10,Juli,2009,09,50 »
Da er det jo lett å mistenke kabelpølsa som sitter i overkant av bakluka. Ettersom intet virker - er det mulig at jordledning har røket. Prøv f.eks å trekke en ny midlertidig jord til bakluka ;)
-93 XJ 4.0 (død)
-01 WJ 4.7
-11 Lexus RX450h

Utlogget Anders B

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 18
Re: El.feil på Jeep Grand Cherokee
« Svar #2 på: Lø.,11,Juli,2009,10,30 »
Jeg ville tippet at det hadde noe med låsen til bakvinduet. Kanskje at låsen ikke "låser" helt og derfor er elektronikken til bakvinduet slått av.
Mao. jeg ville ha sjekket låsen ordentlig.

Anders
- 97 ZJ 4.0 l

Utlogget xzone

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 15
Re: El.feil på Jeep Grand Cherokee
« Svar #3 på: Lø.,11,Juli,2009,21,25 »
Jeg ville tippet at det hadde noe med låsen til bakvinduet. Kanskje at låsen ikke "låser" helt og derfor er elektronikken til bakvinduet slått av.
Mao. jeg ville ha sjekket låsen ordentlig.

Anders

Skal sjekke låsen men siden verken lås\vindusviser\varmetråder og bakvindu virker vil jeg tror at feilen ikke ligger i "en" av tingene, men heller noe som alle tingene har felles, det med jording høres logisk ut så jeg får sjekke begge deler når jeg er tilbake fra ferien.

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Re: El.feil på Jeep Grand Cherokee
« Svar #4 på: Sø.,12,Juli,2009,01,06 »
Alle kjenner jo til problemet og symptomene med dårlig jording. spesielt på tilhengere. alt blinker i hytt og gevær. Høres jo litt likt ut med noe av det du beskriver. Holder en knapp på jordingen eller dårlig kontakt jeg  ;D til noen kommer med noe mer vettugt.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.