Skrevet av Emne: bensinforbruk på ZJ V8 93mod  (Lest 1148 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget xerox4

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 2
bensinforbruk på ZJ V8 93mod
« på: Fr., 6,November,2015,14,10 »
93mod Grand Cherokee V8 Limited, som er tørst, den drikker 2.5L pr mil og da med vanlig rolig kjøring.

Finnes det noen måte og få ned dette på.? Elsker og kjøre denne bilen men blir fort veldig dyrt når den er så tørst.


Tips og råd mottas med takk.

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: bensinforbruk på ZJ V8 93mod
« Svar #1 på: Fr., 6,November,2015,15,58 »
Det var da rikelig da, bytt plugger, pluggledninger, luftfilter, rotor og fordelerhus, sjekk tenning, om ikke dette strekker til så kan det kanskje være noe sensor problemer? throttle body?. Neste steg må være større eksosanlegg, fjern katalysator, headers++.
Kjenner ikke disse motorene noe, men jeg hadde en 93' Suburban med 7,4 liter bensiner, den fikk jeg til å gå på 1,47, den veide riktignok 3 tonn og var skodd med 265/75/16 BFG All Terrain, så da må da en ZJ gå litt billigere en det vel????

Utlogget Tony Soprano

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 140
Sv: bensinforbruk på ZJ V8 93mod
« Svar #2 på: Fr., 6,November,2015,19,26 »
93mod Grand Cherokee V8 Limited, som er tørst, den drikker 2.5L pr mil og da med vanlig rolig kjøring.

Finnes det noen måte og få ned dette på.? Elsker og kjøre denne bilen men blir fort veldig dyrt når den er så tørst.


Tips og råd mottas med takk.

Bruker den olje? Girer den sent?

Jeg hadde en ZJ V8 og den lå rundt 2 l/mil + på ren bykjøring, 1.2-1.4 på langkjøring. Syns det var en del, men sett i ettertid så var ikke dette kjøring som tilsa lavt forbruk heller. Kjører i dag en 93 ZJ med 4 literen, den får jeg fint ned under literen (jada, jeg har målt det flere ganger, for jeg trodde ikke på det første gang, rekorden er 0.83 l/mil, men som regel 0.9 l/mil). På bykjøring derimot er det svært vanskelig å komme under 1.6 l/mil, som regel rundt 1.7 gjerne 1.8 :)


Utlogget xerox4

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 2
Sv: bensinforbruk på ZJ V8 93mod
« Svar #3 på: To., 3,Desember,2015,10,35 »
Takker for svar så langt.

Den bruker ikke olje men når den er varm og skal starte igjen så kommer det opp en mld om at det er lite olje, men når den er kald så er det ikke noe problem, har sjekket olje nivå å det er ikke noe som tyder på at den er "tom".
Bruker også kjøleveske, vet ikke helt hvor det problemet ligger.

Den girer vanlig synes jeg, uten noe form for hakking eller opphold mellom girene.


Har ikke kommet så langt og få byttet plugger og div enda, men skal skje iløpet av desember. skal også ta en kikk på om luftfiltret er tett eller om det er hindringer der.


Men takker for alle svar så langt. =)

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: bensinforbruk på ZJ V8 93mod
« Svar #4 på: To., 3,Desember,2015,17,55 »
Hærlig ;D
Men tror jeg ville tatt en ti minutters jobb for å sjekke plugger og luftfilter i løpet av Desember om den bruker 2,5 liter på mila  ;)