Skrevet av Emne: Hull i automatkasse, sveise?  (Lest 1483 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget xxaxx

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 56
  • Tromsø
Hull i automatkasse, sveise?
« på: Lø.,25,Januar,2014,11,24 »
Oppdaga et hull på størrelse med et kronestykke i kåpa på kassa. Mulig en sprekk oppover og. Hvordan er godset i kassa å sveise?

2000 mod med 3.1 diesel
« Siste redigering: Lø.,25,Januar,2014,11,49 av xxaxx »

Utlogget xxaxx

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 56
  • Tromsø
Sv: Hull i automatkasse, sveise?
« Svar #1 på: On.,29,Januar,2014,23,00 »
Da var kassa endelig ute.

En av boltene i adapterplata manglet, men ingen sprekker som jeg kan se sålangt. Automaten har fått litt medfart inni, men satser på at sveisern min fikser den delen.

Jaja, tettingene bakpå motoren måtte skiftes uansett...

Utlogget findaname

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: Hull i automatkasse, sveise?
« Svar #2 på: Fr.,31,Januar,2014,19,12 »
Jeg ville ha gått for en enklere løsning og bare limt en metallplate over hulet, festet med Stålplast. Det eneste den må gjøre er å holde ATF på plass.

Utlogget xxaxx

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 56
  • Tromsø
Sv: Hull i automatkasse, sveise?
« Svar #3 på: Lø., 1,Februar,2014,17,38 »
Man kan ikke bare lime en plate over hullet, selv ikke bare som en quickfix til ny kasse kommer. Kassa er jo svekket. Kassa er sprukket å så da må man i hvertfall borre alle sprekkene. Men siden man uansett må av med kassa for å få satt nye bolter i adapterplata og bytte tettingene på veiva, så er det like greit å sveise. Kjapp jobb egentlig.

Det som nok har skjedd på min er at den har vært kjørt med lekasje på veiva, så har oljen trukket inn i gjengene til boltene og hjulpet til med å løsne de. Obsobs til de som kjører med lekasjen der over lang tid.

Utlogget fiskern

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 612
Sv: Hull i automatkasse, sveise?
« Svar #4 på: Lø., 1,Februar,2014,18,10 »
kjemisk metall bare å stappe i hullet,kan slipes etterpå for å få en fin overflate

Utlogget xxaxx

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 56
  • Tromsø
Sv: Hull i automatkasse, sveise?
« Svar #5 på: Lø., 1,Februar,2014,22,48 »
Men om man bruker kjemisk metall vil jo svekkelsen i kassa fortsatt være der, og man hindrer ikke sprekkdannelse.
Blir litt halveis å gjøre det slik.

Min kasse har sprukket fra ca kl 7 til kl 11. Sveising må til. Borre sprekkene , slipe fuge, forvarme og så sveise så skal det holde bra mente han jeg leverte kassa til.

Å man må jo uansett ta ned kassa.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Hull i automatkasse, sveise?
« Svar #6 på: Ma., 3,Februar,2014,01,29 »
bilder ?  :)
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget xxaxx

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 56
  • Tromsø
Sv: Hull i automatkasse, sveise?
« Svar #7 på: Ma., 3,Februar,2014,09,02 »
Kassa ligger på Tromsø skipsverft nå. Så må bli bilder etter rep. Men ligger bilder av en annen kasse hær inne med hull på akkurat samme sted.

Utlogget StatiC

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 40
Sv: Hull i automatkasse, sveise?
« Svar #8 på: Ma.,10,Februar,2014,19,17 »
Jeg kommer akkurat ut fra under bilen en tur nå. Og har funnet ut at jeg har hull i kassa jeg også. Og sprekker så det holder...

Håper det kan sveises...