Har fått vært å en tur å kikket på bilen, startet den, men ikke kjørt siden den er uten skilt.
Ryker godt ved kaldstart, men meste forsvinner når den varmes opp.
Likevel litt røyk ved rusing, selv ved varm motor. Lukter ikke olje, men heller utforbrent diesel tror jeg.
Er det vanlig problem med røyk, sannsynlig at dysene er synderen?
Eller er det mer vanlig med at det går vann i forbrenningen (har ikke hørt noe om at den bruker kjølevann).
teerex:
he he he, skjønner jo nå hvorfor jeg får fornemmelsen av å starte båtmotor.. både lyden og lukten
Husker BMW dieslene ja... var vel en del kjøleproblem og skjeve topper før Mercruiser oppgraderte mener jeg å huske?
Er vel neppe noe problem i bil, eller er det vanlig med topp-problem?
Kjølevannet ser ut som gjørme, og oljen er svart, automatoljen rød. Men alle "lukter" riktig.
Giring går lett mellom R-N-D, ingen dunk eller nøling, rett i "inngrep"..... er det vanlig med problem med kassen på disse?
Ellers greier jeg ikke å la være å prøve. "Alt" virker ellers på bilen.
Prøver å finne meg sted å stå innadørs, så jeg ikke er avhenging av at det ikke regner (i Bergen).
Tenkte eg må bytte olje, kjølevann, og ny diesel (har stått lenge i ro), få prøveskilt og "blåse" litt gjennom.
Noen som har erfaring med dyserens eller lignende for å få bukt med røyk?
Er litt "kvit røyk" noe som blir underkjent på EU?
Igjen, veldig kjekt at folk tar seg tid å svar meg, og gi meg info om bil og feilkilder