Skrevet av Emne: Har lyst på et råskinn:)  (Lest 2155 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Micke66

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 72
Har lyst på et råskinn:)
« på: Ti., 1,Januar,2008,20,09 »
 ;D

Passer en mopar 383 motor "rett inn" i en zj 1994 med automatkasse?
383`an er jo en gammel utgave men skal vel være det samme størrelse på fester som 5,2 literen?

Takknemlig for svar

Mikke

Utlogget Skywalker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 471
  • Space cowboy
    • -Cherrox-
Sv: Har lyst på et råskinn:)
« Svar #1 på: Ti., 1,Januar,2008,22,44 »
Hvis en 383 går inn, hvorfor ikke klaske til med en 440 Police? Dette vet jeg ikke mye om, men jeg har forstått det slik at 318 i ZJ er basert på Mopars gamle "A"-blokk som vel er basis for alle deres V8'ere?

Noen ulemper ved oppgradering blir det kanskje uansett - avgasskrav er delvis avhengig av avansert motorstyring og innsprøytningssystem som fungerer.

Men; 360'en (5,9 liter) som kom til '98 ZJ LX er jo "Bolt-In". Det må jo være et kurant alternativ dersom man har en egnet donor i nærheten.
« Siste redigering: Ti., 1,Januar,2008,23,20 av Skywalker »
Jeep!

Hadde den vært til å slå på hadde det fulgt med hammer!
Ex-JEEP: '98 Cherokee/XJ 4.0 Ltd. (solgt oktober 2012)
JCN #741

Utlogget Micke66

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 72
Sv: Har lyst på et råskinn:)
« Svar #2 på: On., 2,Januar,2008,17,13 »
Takk for svar, jeg har en meget "spennende" 383 på hånd til en god pris, det er ikke akkurat en miljøvennlig motor, men regner med at den klarer å lage laaaaange svarte striper i veien med alle fire hjulene:)

Eksoskrav? må vel spare originalmotoren sånn at jeg kan bytte når jeg må inn å vise den for en eventuell etterkontroll i fremtiden.

Jeg har hørt det om A block før, men har jo ikke lyst til å kjøpe denne motoren hvis den ikke passer motorfester og girkasse.

Alt det andre skal jeg nok alltids få fikset.

440 Police med 6-pack på rundt 5-600 hk :) Ja det ville vel vært noe:)
Da regner jeg med at det ville regnet både splines, drev og drivakser over hele sørnorge etter litt gassing:)

Er det noen som hørt om 383 montasje i en JGC?

Mikke

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Har lyst på et råskinn:)
« Svar #3 på: Fr., 4,Januar,2008,23,17 »
383 er en grisefin motor, som har samme blokka som 440.   Men den er annerledes enn 318 (dvs 5.2) og 360, altså....

Men det er jo ikke umulig å få det til, oppgradering fra 318 til 440 i gamle Moparer forekom jo innimellom.  Men det blir vel den jobben å få gamle, fine forgassermotoren til å tilfredstille kjørecomputerens ønsker og krav ?
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)