www.jeepclubnorway.no

Modeller => ZJ, WJ => Emne startet av: Woody på On., 5,September,2018,09,35

Tittel: Type differensialbrems
Skrevet av: WoodyOn., 5,September,2018,09,35
Hvordan identifiserer jeg hvilken type differensialbrems jeg har? Varilock eller annen type -lock. (Foran  og bak)
Det er en 1999-mod med Quadradrive. Bakakselen har et deksel som smalner av mot høyre, sett bakfra.
Er ikke dette viktig for å finne riktig olje ved bytte av olje på differensialene?
Tittel: Sv: Type differensialbrems
Skrevet av: teerexOn., 5,September,2018,15,03
Hvis du har en Quadradrive med de originale akslingene så har du Vari-Lok (eller Hydra-Lok som produsenten Dana Spicer kalte dem).
Du vil se at det står HL eller H/L på difftag'ene (se bilde under), og du har en Dana 30 foran og en Dana 44a (HD) bak (aluminium diffklokke).
Videre står det oljetype, oljemengde og mengde FM (friction modifier) tilsetning på disse difftag'ene. Men oppgitt i OZ da.
Tittel: Sv: Type differensialbrems
Skrevet av: WoodyOn., 5,September,2018,22,15
Takk for svaret.
Jeg har sagt det før , og jeg sier det igjen: "Det er utrolig mye kunnskap på slike forum."
Det er vel sånne tags på fordelingskassen også da sikkert? Den skal vel ha en spesiell olje også.
Tittel: Sv: Type differensialbrems
Skrevet av: teerexOn., 5,September,2018,22,33
Nei ingen spesiell tag der, men den skal ha 1,6 liter spesiell olje ja.
Mopar NV247 transfer case lubricant, Mobilfluid 424 eller Petronas Tutela Powergear4.
Tittel: Sv: Type differensialbrems
Skrevet av: WoodyTo., 6,September,2018,07,15
Hva er forskjellen på Trac-lok og Vari- lok progressive?
Tittel: Sv: Type differensialbrems
Skrevet av: teerexTo., 6,September,2018,12,32
Trak-loc er tradisjonell diffbrems, mens Vari-lok har innebygd hydraulikkpumpe som pumper opp trykk mot lamellene.
Så derfor langt bedre effekt.