Det skal nok mye til for at fjæra hopper av.
Men det gjelder å gjøre godt rent inni akslingsrøret, samt smøre tuppen med olje eller fett samt unngå å fure tuppen mot akslingsrøret så rust og dritt blir dratt med.
Egentlig er det vel best å bare smøre tetningen og holde stikkakslingen ren og tørr så blir iallefall minst mulig dratt med.
Min hadde mye rust innvendig på venstre side, selv om det var høyre side som hadde lekkasje såvidt jeg husker.
Kjørte en roterende stålbørste på forlenger inni der og støvsugde godt etterpå.
Og så fant jeg en smart løsning med 50 mm svarte avløpsrør. De passer med tight fit inne i akslingsrøret så jeg har slike inni nå, som går nesten inn til tetningen.
Mulig jeg kun gjorde dette på den rustne siden (venstre side), det er jo 7-8 år siden så husker ikke helt. Burde jo huske siden jeg bytta drivknutemansjettene i fjor
Iallefall ble det veldig enkelt å montere stikkakslingene på en clean måte. Og det holder forhåpentligvis rusten unna.